Gönderen Konu: 6. ıstanbul Mobilya Fuarı  (Okunma sayısı 2175 defa)

MEHMET

  • Administrator
  • GOLD ÜYE
  • *****
  • İleti: 266
    • Değerleme Uzmanlığı
6. ıstanbul Mobilya Fuarı
« : Ocak 20, 2010, 02:26:27 ÖS »
MODOKO, Türkiye’nin en büyük mobilya fuarı’nda yerini aldı.
6. ıstanbul Mobilya Fuarı (ıMOB) 02-06 şubat 2010 tarihleri arasında ıstanbul Fuar Merkezi’nde (CNR EXPO, Yeşilköy) gerçekleşecek. Sektör temsilcilerinin katılımıyla yapılan ve Avrupa’nın en büyük mobilya fuarları arasında yer alan ıMOB, 120 bin metrekarelik alanda 5 gün boyunca sektörün önde gelen firmalarını ziyaretçilerle buluşturacak.

Istanbul Anadolu Yakasındaki Mobilyanın Başkenti MODOKO 5. Hall 14. salonda yer alacağı fuarı yeni iş birliklerinin doğması ve yurt dışı açılımların genişlemesi açısından önemli buluyor.

AVRUPA’NIN ÖNDE GELEN MOBıLYA FUARLARI KRıZDE YÜZDE 20 KATILIMCI VE ZıYARETÇı KAYBETTı
Tüm dünyayı farklı ölçülerde etkileyen küresel ekonomik krizin etkilerinin göz ardı edilemeyeceğini belirten MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı Etem Özçelik, böyle dönemlerde tüketicilerin acil görmedikleri mobilya ihtiyaçlarını bazen birkaç yıla varan sürelerde ertelediklerini söyledi. Etem Özçelik, bu etkiyi ise 2009 yılında yapılan ve Avrupa'nın en önde gelen mobilya fuarlarından olan Almanya/Köln, ıtalya/Milano ve ıspanya/Valencia’da yapılan fuarların yüzde 20 katılımcı ve ziyaretçi kaybetmesinden gözlemlediğini söyledi. Bu oranların Avrupa, Ortadoğu ve Asya'daki bazı fuarlarda ise yüzde 50'yi aştığına dikkat çeken Özçelik, katılımcı ve ziyaretçi azlığı nedeniyle bazı fuarların iptal edildiğini vurguladı. Özçelik, ıMOB’da firmalar ve ziyaretçiler nezdinde aynı durumun yaşanmaması için çağrı yaparak destek verilmesini istedi.


MOBıLYA SEKTÖRÜ TÜRKıYE'NıN ıSTıHDAMINDA GÖRMEZDEN GELıNEMEZ
MODOKO Başkanı Etem Özçelik, ıstanbul Mobilya Fuarı nedeniyle yaptığı değerlendirmede Türkiye'nin istihdam sorununu aşabilmesinde mobilya sektörünün önemli bir anahtar olduğunu ifade ederek, 'Türk Mobilyası' kimliğiyle dünya pazarından alınacak payın artacağını söyledi. Özçelik, ayrıca Avrupa ülkelerinin yüksek maliyetler nedeniyle mobilya üretiminden vazgeçmesinin Türkiye'nin önünü açacağını kaydetti.

Etem Özçelik, mobilya sektörünün kullandığı yan sanayi ürünleri, üretim ve satış noktalarıyla Türkiye'nin istihdam sorununun çözümünde önemli bir yer tuttuğunu kaydetti. Sektörün, dünya standartlarında kaliteli, tasarımlı ve rekabetçi fiyatlarla dünya mobilya pazarından almış olduğu payı büyütmesi gerektiğine dikkat çeken Özçelik, kötü bir yılı geride bırakarak 773 milyon dolar gerçekleşen ihracatın, 2023 hedefi olan 20 milyar dolara ancak bu şekilde çıkabileceğini savundu. Etem Özçelik, "Hükümetin geçtiğimiz yıl yaptığı KDV uygulamasının, mobilya sektörünün, tekstil ve otomotivden sonra Türkiye'nin üçüncü büyük sektörü olduğuna işaret ettiğini söyledi. Özçelik, Türkiye mobilya ihracatının istikrarlı bir büyüme trendi gösterdiğini inkar edemeyiz. Hatta küresel kriz olmasaydı sektörümüz altın çağını yaşıyor olacaktı” dedi.

TÜRKıYE AVRUPA’YA ÜRETıMDE ÜS OLABıLıR
Yaklaşık 65 bin firmanın faaliyet gösterdiği, 250 binin üzerinde istihdam oluşturan, mobilya sektörünün pilot bir sektör olarak ele alınıp desteklenmesi gerektiğini belirten Etem Özçelik şöyle devam etti:

“Burada dikkat edilmesi gereken, sektörün emek yoğun yapısını ve zanaatkâr kökenini ihmal etmeden; tasarım, teknoloji, know-how gibi alanlarda dünyadaki diğer ülkelerin uyguladığı destek ve teşviklerin verilmesi olacaktır. Ancak bizde 2009 yılı bir önceki yılın mirası olan bir ekonomik küçülme döneminin merkezinde olunca, sektörümüzde gündem bu konular değil, mevcudu koruma olmuştur.”

Özçelik, 1999 yılında Türkiye'den mobilya ihraç edilen ülke sayısı 109 iken, bugün gelinen noktada 166'ya yükseldiğini söyledi. Sektörün yeni pazarlar keşfetme anlamında dinamik olduğuna değinen Etem Özçelik, 2008 yılında Hindistan ve 2009 yılında da Güney Afrika seferlerinin başladığını anlattı. Yeni pazar keşfinin en önemli kazancını; Dünya’daki krizlerden daha az etkilenmek olarak özetleyen Özçelik, Almanya, ıtalya, ıngiltere, Belçika ve Hollanda'daki üretici firmaların, maliyetlerden dolayı mobilya üretiminden vazgeçmesiyle rekabet gücü artan Türkiye’nin üretim üssü olmaya doğru gittiğini de kaydetti. Özçelik, "Bir kere tüketicimiz artık yerli malına güvenmeli ve yerli mobilyayı tercih etmeli. Ülkemizde her türlü mobilyanın en kalitelisi üretiliyor. Ayrıca ülkemizin mobilya sanayine geç girmiş olması yeni makineler ve en son teknolojiye sahip olması avantajını beraberinde getirmiştir." diye konuştu.

HAMMADDEDEKı KDV ÖNEMLı SORUNLARIMIZDAN
Özçelik, açıklamasını şöyle sürdürdü; "Sektörün ciddi bir sorunu da hammaddedeki KDV. Mobilya üreticisinin kullandığı ağaç, kumaş, boya vb. hammaddede yüzde 18 olan oranının yüksek olması. Bunun düşürülmesi taleplerimiz arasında. Biz mesela mobilyanın ana hammaddesi ağacı, ülkemizde kapasite olduğu halde ithal etmek zorunda kalıyoruz. Çünkü aynı ürün ülkemizde 4-5 katı yüksek fiyata. Bu fiyatların üzerine bir de vergiler, fonlar eklenince hammadde ithalatı kaçınılmaz oluyor. Bu durum maliyetler açısından hem üreticiyi, hem de ülkemizi zarara sokuyor. Türkiye'de yeterli ağaç potansiyeli var, ama değerlendirilemiyor. Uzun zamandır dile getirdiğimiz hammaddedeki KDV sorununun aşılması halinde bunun olumlu yansıyacağını düşünüyorum. 2010 yılında en büyük beklentimiz, mevcut hammaddenin üreticilere makul fiyatlarla sağlanması ve vergi ve fonlarının düşürülmesidir."
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2010, 08:59:23 ÖÖ Gönderen: MEHMET »
Gayrimenkul Değerleme Uzmanı