Gönderen Konu: SPK'nın 19/08/2014 tarihli bülteni  (Okunma sayısı 2061 defa)

expert16

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 6
SPK'nın 19/08/2014 tarihli bülteni
« : Ağustos 20, 2014, 01:44:10 ÖS »
Bülteni aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz:

http://www.spk.gov.tr/u/?u=3465b0de

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: SPK'nın 19/08/2014 tarihli bülteni
« Yanıtla #1 : Ağustos 21, 2014, 02:25:44 ÖÖ »
Adamın biri borçlarını hiç ödemez bu sebeple de sık sık mahalle değiştirirmiş. Yeni bir mahalleye taşınan adam, mahalle bakkalına gidip, bitişikteki binaya yeni taşındığını ara sıra alış-veriş yapıp ay sonunda ödeyeceğini söylemiş. Bir gün sonra oğlunun eline alış veriş listesi verip bakkala gitmesini ve borca yazdırmasını istemiş. Çocuk bakkala listeyi vermiş, bir taraftan da etiket fiyatlarına bakmış. Bir de deftere yazılan rakamlara bakmış arada baya fark varmış. Hiç seslenmemiş. Eve gelmiş babasına “Baba, bakkal amca etiket fiyatlarının çok üzerinde deftere borç yazdı” demiş. Adam da oğluna “Varsın bakkal amca da kazansın oğlum, zaten ödemeyeceğiz” demiş.

Lisansı olmayan eksperin, lisanslı ekspere filanca bankanın tüm işlerini bağladım. ıstersen sana (lisanslı uzmana) %20 komisyon karşılığında iş gönderebilirim denildiği, sahada lisanslı uzmanların ezim ezim edildiği bir ortamda varsın tebliğ-bülten yayınlasınlar.

TDUB yönetim kurulu üyesinin şirketinde çözüm ortağı olmak için başvuran lisanslı uzmana, mevcut eksperimiz (lisansı olmayan) müsaade etmedi, kusura bakmayın denilen bir ortamda, varsın tebliğ-bülten yayınlasınlar.

SPL’ye, 4982 sayılı bilgi edinme kanunu gereği Türkiye’de kaç lisanslı uzmanın olduğu, kaçının 3 yıllık deneyim şartını yerine getirmeden lisans aldığı sorusuna, “kamuoyu ile bu bilgiyi paylaşamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”  cevabının verildiği bir ortamda varsın tebliğ-bülten yayınlasınlar.

SADÝ

  • STANDART
  • **
  • İleti: 48
   Sermaye Piyasası Kurulu’nun  17.07.2014 tarih,22/735 sayılı ilke kararı kendi içinde tezat teşkil etnekle beraber,yine SPK’nın 14.08.2014 tarih’inde Resmi Gazetede yayımlanan  “''Sermaye Piyasasında Faaliyette Bulunanlar için Lisanslama ve Sicil Tutmaya ılişkin Esaslar Hakkında Tebliğ” birbirine tezat teşkil etmektedir.şöyleki ; ılke kararında Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının asgari 4 yıllık Üniversite mezunu ve 3 yıl tecrübe şartı,Konut Değerleme Uzmanlarının ise  asgari 4 yıllık Üniversite mezunu ve 1 yıl tecrübe şartını genel kural olarak koyduktan sonra,Ortak Düzenlemeler kısmında  SPL  A.ş. tarafından düzenlenecek  uygulamalı eğitim proğramına katılmaları ve başarılı olmaları şeklinde açıklama yaparak bu genel kuralı çürütmüştür.Bu ilke kuralıda salt okunur/anlaşılır olmaktan çıkmıştır.
        En önemlisi de !...17/07/2014 tarihi’nde alınmış gibi gösterilen ilke kararının Ortak Hükümler Kısmının 2.maddesi’nde   14/08/2014 tarih’li Resmi Gazete de yayımlanan  “''Sermaye Piyasasında Faaliyette Bulunanlar için Lisanslama ve Sicil Tutmaya ılişkin Esaslar Hakkında Tebliğ” e atıfta bulunarak,ılke Kararının; Tebli’in resmi gazetede yayımlanmasından sonra  geçmiş tarihli olarak  alındığı açık ve kesindir.Bunun yanında her iki Lisans içinde asgari 4 yıllık üniversite mezunu olması şartı getirilmiş,ancak  Konut Değerleme Lisans’sında bu kurala uyulmayarak  öğrenim şartı 2 yıla düşürülmüştür.
          Kamu Kurumlarındaki Genel Kural;sözkonusu kurumca alınan ılke Kararlarından sonra oluşturulacak ve hayata geçecek  aynı konudaki tebliğ,yönetmelik,genelge,talimat v.s. hükümlerinin birbirinle örtüşür olması,birbirine zıt olmamakla birlikte hatta tartışmaya açık izafi  kavramların kullanılmaması asıldır.Ayrıca,çıkarılan tebliğde bahsedilen tecrübe şartlarını ikmal edenlere Uzmanlık sıfatının devamı ve bir takım avantajlar sağlanması gerekirken,aksine Uzmanlık sıfatı/ünvanı haksız ve hukuksuz olarak ellerinden alınarak iki günlük mesleki uygulamalı eğitimle eşdeğer tutulmuştur.Bu durum,Anayasanı eşitlik ilkesine tamamen aykırı olduğu gibi piyasa şartlarında haksız rekabete ve meslek grubu içersinde çatışmaya sebep olacaktır.
        TDUB’ninde tebliğ taslağının en çok üzerinde durduğu tanımını ve tarifini yapmadığı noktada  “yardımcı” pozisyonunda çalışanlardır.Ancak,Tebliğin 7/3 maddesinde “…Lisans sahibi bir personele bağlı olarak yardımcı olarak…”  Yardımcı personelin Lisanslı kişinin nezaretinde çalışabileceğini vurgulamıştır.ılke Kararının 7.sayfasında dip not olarak düşülenden anlaşıldığı üzere  “Yardımcı”sıfatının kimlere deruhte edildiğini açıklayarak, “Yardımcı” sıfatı sınavı kazanıpta,tecrübe şartını tamamlamayanlara verilen unvan olduğu açık ve nettir.Bu durumda  tabiî ki sınavı kazanıpta tecrübe şartını yerine getiremeyenlerde bir an önce SPL.A.ş.’nin mesleki uygulamalı eğitimine katılıp,Lisanssı alacaktır.Böylelikle öyle anlaşılıyorki ;Lisanslı olanların haricindekiler bu mesleği tek başına  bilfiil icra edemeyeceklerdir.Bu durumun lehimeze olduğu açıktır.

         Ancak,öğrenim düzeyi ve tecrübe şartlarını içeren maddelerle  ilgili olarak, Anayasanın eşitlik ve adalet ilkesine mugayir olduğu iddiası ile, Danıştay’da “Yürütmeyi Durdurma ve ıptal” davası açıldığı takdirde ,Danıştay ilgili dairesinin ilk etapta “Yürütmeyi Durdurma “kararı akabinde de iptal” edeceği kesindir. Ayrıca,Tebliğin resmi gazetede yayımlandığını takip eden 60 günlük süre içersinde Birliğin dava açıp haklarımızı savunacağı şüphelidir.Çünkü,bir çoğu 2 defa seçildiklerinden bir daha aday olamayacaklardır.Lisanslı herkesin tek başına açabileceği kanaatindeyim.SAYGILARIMLA 


 (*) Kurul düzenlemeleri çerçevesinde; asgari 4 yıllık üniversite mezunu, Gayrimenkul Değerleme Lisansı Sınavını geçmiş, ancak gayrimenkul değerleme uzmanının sahip olması gereken tecrübe şartını taşımayan kişiler de Uzman Yardımcısı sıfatıyla değerleme kuruluşlarında imza yetkisi olmaksızın değerleme faaliyetlerinde bulunarak asgari tecrübe şartlarını tamamlayabilirler.
(**) Kurul düzenlemeleri çerçevesinde; asgari 4 yıllık üniversite mezunu, Konut Değerleme Lisansı Sınavını geçmiş, ancak konut değerleme uzmanının sahip olması gereken tecrübe şartını taşımayan kişiler de Uzman Yardımcısı sıfatıyla değerleme kuruluşlarında imza yetkisi olmaksızın değerleme faaliyetlerinde bulunarak asgari tecrübe şartlarını tamamlayabilirle

   2575 sayılı  Danıştay Kanunu:
Bakanlıkların düzenleyici işlemleri ile kamu kuruluşları veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca çıkarılan ve ülke çapında uygulanacak düzenleyici işlemlere karşı açılacak iptal ve tam yargı davaları, (2575/24-1/c)
             Dilekçelerin verileceği yerler(ıYUK)

             Madde 4 - Dilekçeler ve savunmalar ile davalara ilişkin her türlü evrak, Danıştay veya ait olduğu mahkeme başkanlıklarına veya bunlara gönderilmek üzere idare veya vergi mahkemesi başkanlıklarına, idare veya vergi mahkemesi bulunmayan yerlerde asliye hukuk hakimliklerine veya yabancı memleketlerde Türk konsolosluklarına verilebilir.