Gönderen Konu: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!  (Okunma sayısı 22642 defa)

ankaraa

  • Ziyaretçi
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #15 : Ocak 27, 2014, 08:54:13 ÖÖ »
Sn. ızmit,
Burada savunulan durum, uzun vadede hem mesleğin hem de bu mesleği icra edenlerin/etmek isteyenlerin lehinedir. Sizin rapor hazırlayabilme konusunda, burada yazılanların hayata geçirilmesi durumunda mesleğe yeni kişilerin kazandırılması konusundaki dikkatle yaptığınız sorgulama hakkında SPK' nın duyurusu aşağıdaki gibidir.
"1) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı ile Konut Değerleme Uzmanlığı Sınavında başarılı olan ancak mesleki tecrübeleri yeterli olmayan adaylara eksik süreleri tamamlanıncaya kadar ilgili lisansları verilmeksizin, bu kişilerin gayrimenkul değerleme şirketlerinde, "Değerleme Uzmanı Yardımcısı" ve "Konut Değerleme Uzmanı Yardımcısı" unvanları ile tam zamanlı istihdam edilebilmelerine, bu kişilerin işe alınmakla birlikte tecrübe süreleri doluncaya kadar tek başına imza atmaksızın lisanslı bir değerleme uzmanı refakatinde değerleme raporu hazırlayabilmelerine,
2) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olan ancak, gayrimenkul değerlemesi alanında 3 yıllık mesleki tecrübeleri bulunmadığından Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansını alamayan kişilere talepleri halinde en az 1 yıllık mesleki tecrübelerinin sağlanması kaydıyla Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı'nın verilmesine; karar verilmiştir."

Kaynak: http://www.spk.gov.tr/duyurugoster.aspx?aid=200848&subid=0&ct=c

"Lisans Olmaksızın Çalışma:
Lisans sahibi bir ihtisas personeli, müfettiş, iç kontrol elemanı, türev araçlar müşteri temsilcisi, türev araçlar muhasebe ve operasyon sorumlusu, takas ve operasyon sorumlusu, gayrimenkul değerleme uzmanı, kredi derecelendirme uzmanı, kurumsal yönetim derecelendirme uzmanı ve konut değerleme uzmanı refakatinde çalışan ihtisas personeli yardımcıları, müfettiş yardımcıları, iç kontrol elemanı yardımcıları, türev araçlar müşteri temsilcisi yardımcıları, türev araçlar muhasebe ve operasyon sorumlusu yardımcıları, takas ve operasyon sorumlusu yardımcıları, gayrimenkul değerleme uzman yardımcıları, kredi derecelendirme uzman yardımcıları, kurumsal yönetim derecelendirme uzman yardımcıları ve konut değerleme uzman yardımcıları lisans olmaksızın çalışabilirler. Ancak, söz konusu çalışanların ihtisas personeli, müfettiş, iç kontrol elemanı, türev araçlar müşteri temsilcisi, türev araçlar muhasebe ve operasyon sorumlusu, takas ve operasyon sorumlusu, gayrimenkul değerleme uzmanı, kredi derecelendirme uzmanı, kurumsal yönetim derecelendirme uzmanı ve konut değerleme uzmanı kadrolarına atanabilmeleri için lisans almaları şarttır. Ancak, yardımcı statüsünde çalışacak personelin bulunduğu birimde yeter sayıda lisanslı personel bulunması ve yardımcılık süresinin makul bir süre ile sınırlı olması gerekmektedir."

Kaynak: 28-29 ARALIK 2013 SERMAYE PıYASASI FAALıYETLERı LıSANSLAMA SINAVLARI KILAVUZU

Yani, durum sizin söylediğiniz gibi değil. Lakin, siz ve biz aslında Hakk'ın tarafında olma ve hak talep etme açısından aynı noktadayız.
« Son Düzenleme: Ocak 27, 2014, 11:34:10 ÖÖ Gönderen: ankaraa »

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #16 : Ocak 27, 2014, 09:25:28 ÖÖ »
Sn. Ankaraa siz kişi olarak kuralların ne olduğunu çok güzel tespit edip burada Sn. ızmite cevap vermişisiniz. Belirttiğiniz kurallar gayet açık ve türkçe yazılmış. Ama ne acı ki Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının haklarını korumak amacıyla kurulmuş TDUB bu kuralları yok sayarak Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının haklarını gasb etmek yolunu tercih etmektedir. TDUB'nin yapması gereken hak koruma işini malesef son zamanlarda TKGM yapmaktadır. Yazıklar olsun TDUB yönetiminde görev alanlara bukadar kör sağır kalınması için okuma yazma bilmemek gerekir.   

Exper

  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 277
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #17 : Ocak 27, 2014, 11:15:39 ÖÖ »
Sayın meslektaşlarım burada herkez nokta da farklı yollardan buluşuyor. Elbetteki TDUB un suçu yok değil, her zaman söylüyorum TDUB bireyselerin değil şirketlerin savunucusudur. Buradaki esas sorun TDUB dan değil BDDK dan kaynaklanmaktadır.

BANKALARA DEğERLEME HiZMET VERECEK KURULUşLARIN
YETKıLENDıRıLMESı VE FAALıYETLERı HAKKINDA
YÖNETMELıKTE DEğışıKLıK YAPILMASINA
ıLışKıN YÖNETMELıK
 
MADDE 1 – 1/11/2006 tarihli ve 26333 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Bankalara Değerleme Hizmeti Verecek Kuruluşların Yetkilendirilmesi ve Faaliyetleri
Hakkında Yönetmeliğin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
 
“ı) Değerleme uzmanı: Değerleme kuruluşu tarafından değerleme yapmak üzere
istihdam edilen, en az dört yıllık lisans düzeyinde öğrenim görmüş, bankacılık, bağımsız
denetim, sigorta eksperliği veya mahkemelerde bilirkişilik de dahil olmak üzere
değerleme konularında en az üç yıllık tecrübeye sahip ya da değerleme konusunda yurt
içinde veya yurt dışında yetkili kurumlar tarafından verilen mesleki yeterlilik
sertifikalarına sahip olan kişileri,”

Yani buradan da anlaşılacağı üzere bankalara rapor düzenleyecek kişinin lisanslı olması gerekmiyor. Bu işin suyunu çıkaran BDDK dır. Eğer bir gün BDDK da lisans şartı koşarsa işte o zaman kimsenin elinde atar kalmaz, herkes mecburen lisans almak zorunda kalır.

şimdi ben bu yönetmeliği alıp BıMER den TKGM yi şikayet etsem, kardeşim ben BDDK ya göre değerleme uzmanıyım ve sadece bankalara iş yapıyorum. Fakat TKGM kafasına göre sadece SPK yı esas alarak bana proje göstermiyor ve usulsuz yönetmelik çıkarıyor desem ortalık kazan yerine dönermi dönmez mi size soruyorum. Bu iş böyle olmaz BDDK mı ust kurum SPK mı? Bir diğerini çiğneyerek nasıl yönetmelik çıkarırır. Ve TKGM neye göre hanginin yönetmeliğini kabül etmektedir.


asyadegerleme

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 44
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #18 : Ocak 27, 2014, 02:02:37 ÖS »
TÜM LıSANSLI ARKADAşLARIN ORTAK BıR METıNDE ANLAşIP şU ANA KADAR YAPILAN TÜM YOLSUZLUK USULSÜZLÜKLERı VE şıKAYETLERıMıZı

CUMHURBAşKANINA-BAşBAKANA-DEVLET BAKANI ALı BABACAN  a bildirelim

BDDK na tebliğlerine aykırı düzenlenen  raporların yaklaşık %80 nının 3 yıllık tecrübe şartı olmayanlara düzenletildiği, raporların hukuka aykırı olduğu
 
SPK-MALıYE BAKANLIğINA ve SOSYAL GÜVENLıK KURUMUNA değerleme sektöründe  GEDAş DEGERLEME A.ş -VAKIF DEGERLEME AÇş-TSKB DEGERLEME Aş VE EN AZ 10 KURUMSAL FıRMANIN brüt 4000-4500 TL maaş üzerinden devlete gelir vergisi ve prim yatırdıkları halde 100  yakın firmanın çalışanlarını asgari ücretten gösterdiği vergi ve prim yatırıp haksız kazanç sağlayıp devleti zarara  uğrattıkları

TDUB nin çok sayıda şirketlerdeki sorumlu değerleme uzmanları ve Çalışan lisanslı değerleme uzmanlarının, masa  başında  aylık 100-150 raporu nasıl hazırladıkları ve aynı günde nasıl oluyor da 8-10 ilde değerleme yapılıyor niçin sormuyor üyelerinin haklarını niçin savunmuyor.
Bu ülke muz Cumhuriyeti değil kanunsuz işlemlere ve haksızlıklara daha ne kadar dayanacağız.
TDUB nin meşruiyetini ve inandırıcılığını kaybettiğini. şirketlerin sekretaryasını ve kararlarını uygulama mercii olduğunu

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #19 : Ocak 27, 2014, 04:04:33 ÖS »
Sevgili Exper,

TKGM,  ne SPK ne de BDDK ile protokol imzalanmıştır. ımzalanan protokol  TDUB tüzel kişiliği ile TKGM arasındadır. Bugün itibariyle; TDUB'u oluşturan bireyler, gerçek kişi değerleme uzmanlarıdır.

Kamu kurumları; kaynağını kanundan ve yönetmeliklerden almayan hiç bir keyfi uygulama yapamazlar. Kamu idareleri ve kamu yöneticileri  "durumdan vazife çıkararak"  pragmatik gerekçelerle yeni kurallar ve uygulamalar ihdas edemezler.

Buradaki sorun; idari tasarruf sayılan ve hukuki sonuçlar doğuran resmi bir protokolün bulunmasıdır. Bunu, mesleğimizden bir örnekle açıklayacak olursak; konturda büyüme nedeniyle, bina hakkında, 32. maddeye göre encümenden yıkım kararı verilmiştir. ısterse, o binanın mevcut değeri 10 milyon lira olsun. Yasal durum değeri sıfır liradır. Çünkü, hukuken ortada öyle bir bina yoktur.

TKGM, imzaladığı protokole uygun olarak genelge yayınlıyor.  Bu genelgede yer alan şartlar;  bizlerin işine gelse de gelmese de imzalanmış protokole uygundur. Hukuki geçerliliği tartışılmaz. Protokolde adı geçen bütün taraflar,  bu "sözleşme" iptal edilmedikçe  buna uymak zorundadır.

Sorun, TDUB tarafındadır. TDUB, "ben kimden taahhütname alıp , kime yetki verdiysem,  proje incelemesini de o kişiler  yapacaktır" dediği anda tartışma biter.


creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #20 : Ocak 27, 2014, 04:42:46 ÖS »
Sn. Exper
Bahsettiğiniz tanımın yapıldığı yönetmelik ve dayanağı aşağıda verilmiştir.
"BANKALARA DEğERLEME HıZMETı VERECEK KURULUşLARIN YETKıLENDıRıLMESı VE FAALıYETLERı HAKKINDA YÖNETMELıK  BıRıNCı BÖLÜM Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun 15, 34, 36 ve 93 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
BANKACILIK KANUNU(Resmi Gazete’nin 1 Kasım 2005 tarih ve 25983 mükerrer sayılı nüshasında yayımlanmıştır)

Bağımsız denetim, değerleme, derecelendirme ve destek hizmeti kuruluşlarının
yetkilendirme izni
MADDE 15- Bankaların bağımsız denetim, değerleme, derecelendirme ve destek hizmeti  faaliyetlerini gerçekleştirecek olan kuruluşların yetkilendirilmesine, yetkilerinin geçici veya sürekli olarak kaldırılmasına Kurulca karar verilir. Buna ilişkin usûl ve esaslar ilgili meslek birliklerinin görüşü alınarak Kurulca belirlenir.
Değerleme ve derecelendirme kuruluşları
MADDE 34- Bu Kanun ve bu Kanuna istinaden çıkarılan düzenlemelerde öngörülen değerlemeler ve derecelendirmeler, Kurulca belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde, değerleme ve derecelendirme kuruluşlarına yaptırılır.
Sorumluluk sigortası
MADDE 36- Bağımsız denetim, değerleme, derecelendirme ve destek hizmeti kuruluşları, verdikleri hizmetlerden doğabilecek zararları karşılamak amacıyla sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar Kurulca belirlenir.

Görev, Yetki ve Sorumluluk Kurumun görev ve yetkileri
MADDE 93- Kurum, bu Kanun ve ilgili diğer mevzuatın verdiği yetkiler çerçevesinde finansal piyasalarda güven ve istikrarın sağlanması, kredi sisteminin etkin bir şekilde çalışması, malî sektörün gelişmesi, tasarruf sahiplerinin hak ve menfaatlerinin korunması için;
a) Bankalar ve finansal holding şirketleri ile diğer kanunlarda ve ilgili mevzuatta yer alan hükümler  saklı kalmak kaydıyla finansal kiralama, faktoring ve finansman şirketlerinin; kuruluş ve faaliyetlerini, yönetim ve teşkilat yapısını, birleşme, bölünme, hisse değişimini ve tasfiyelerini düzenlemek, uygulamak, uygulanmasını sağlamak, uygulamayı izlemek ve denetlemek,
b) Yurt içi ve yurt dışı muadil kurumların katıldığı uluslararası malî, iktisadî ve meslekî teşekküllere üye  olmak, görev alanına giren hususlarda yabancı ülkelerin yetkili mercileri ile mutabakat zaptı imzalamak,
c) Kanunla verilen diğer görevleri yapmak, ıle görevli ve yetkilidir. Kurum, tasarruf sahiplerinin haklarını ve bankaların düzenli ve emin bir şekilde  çalışmasını tehlikeye sokabilecek ve ekonomide önemli zararlar doğurabilecek her türlü işlem ve uygulamaları önlemek, kredi sisteminin etkin bir şekilde çalışmasını sağlamak üzere gerekli karar ve tedbirleri almak ve uygulamakla yükümlü ve yetkilidir.
Kurum; her türlü faaliyetinde, kuruluş kanununda verilen yetkiler saklı kalmak kaydıyla kalkınma plânı, programlar ve hükûmet programında yer alan ilke, strateji ve politikalara uyar. 6Kurum, bu Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde kendisine verilen yetkilerini, Kurulca tesis edilecek düzenleyici işlemler veya alınacak özel nitelikli kararlar ile kullanır. Kurum, Kurul kararıyla bu Kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmelikler ve tebliğler çıkarmaya yetkilidir. Kurum, iç düzenlemeleri dışındaki düzenleyici işlemlerini yürürlüğe koymadan önce sektör stratejisi ve politikaları ile ilişkisinin kurulması bakımından ilişkili Bakanlığın, kalkınma plânı ve yıllık programla ilişkisinin kurulması açısından Devlet Plânlama Teşkilatı Müsteşarlığının ve diğer ilgili kurum ve kuruluşların görüşünü alır. ılişkili Bakanlık ve Devlet Plânlama Teşkilatı Müsteşarlığı en geç yedi gün içinde cevap vermezse olumlu görüş verilmiş sayılır."


-Yukarda altı çizilerek vurgu yaptığım maddeler analiz edilirse, yönetmeliğe ilişkin usul ve esaslar ilgili meslek birliğinin görüşü alınarak oluşturulur denilmekte. Yani Tanım yapılırken ilgili meslek kuruluşundan fikir sorulur kafalarına göre tanım yapamazlar. Bu noktada yönetmelik oluşturulurken TDUB’dan Değerleme Uzmanının tanımı alınmış mıdır? TDUB’dan alınacak Değerleme Uzmanının tanımı yönetmelikte geçtiği şekliyle gönderilmiş olabilir mi yada şimdi yönetmelik değişikliği için TDUB’dan Değerleme Uzmanının tanımı istense ilgili yönetmelikteki tanım aynen kabul edilir mi?



-“Kurum, bu Kanun ve ilgili diğer mevzuatın verdiği yetkiler çerçevesinde finansal piyasalarda güven ve istikrarın sağlanması, kredi sisteminin etkin bir şekilde çalışması, malî sektörün gelişmesi, tasarruf sahiplerinin hak ve menfaatlerinin korunması için” ifadesinden yola çıkılarak diğer mevzuatlarında dikkate alınacağı belirtilmiş. Diğer mevzuatlarda Değerleme Uzmanlarının Tanımı mevcuttur. şimdi biz Değerleme Uzmanının Tanımını bu yönetmelikte yazılan tanım olarak mı kabul edeceğiz ? Eğer cevabınız evet ise 2000 in üzerinde insan boşuna sınavlara girmiş lisans almıştır.

Ben TDUB'un Yönetiminde olsam ilk işim üyelerin haklarını korumak adına BDDK'ya ilgili yönetmelikte geçen tanımın yanlış yapıldığını bildirir düzeltilmesi için ne gerekiyorsa yaparım. Ama malesef TDUB'yönetimi, lisanslı uzmanların haklarının korunması noktasında kör sağır dilsiz

« Son Düzenleme: Ocak 27, 2014, 05:35:11 ÖS Gönderen: creacer »

Exper

  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 277
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #21 : Ocak 27, 2014, 06:39:49 ÖS »
Sn Mesut Bey ve meslektaşlarım şunu belirtmek istiyorum. TDUB nedir? Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği peki Değerleme Uzmanı nedemek?

BDDK nın tasvir ettiği gibi

“ı) Değerleme uzmanı: Değerleme kuruluşu tarafından değerleme yapmak üzere
istihdam edilen, en az dört yıllık lisans düzeyinde öğrenim görmüş, bankacılık, bağımsız
denetim, sigorta eksperliği veya mahkemelerde bilirkişilik de dahil olmak üzere
değerleme konularında en az üç yıllık tecrübeye sahip ya da değerleme konusunda yurt
içinde veya yurt dışında yetkili kurumlar tarafından verilen mesleki yeterlilik
sertifikalarına sahip olan kişiler mi?

http://www.bddk.org.tr/websitesi/turkce/Mevzuat/Bankacilik_Kanununa_Iliskin_Duzenlemeler/11146degerleme_deg_rg_14_08_2012.pdf

Yoksa SPK nın tasvir ettiği

Değerleme Uzmanı: Bir gayrimenkulün, gayrimenkul projesinin veya bir gayrimenkule bağlı hak ve
faydaların değerlemesini yapacak gayrimenkul değerleme şirketleri tarafından tam zamanlı istihdam edilen veya
değerleme şirketleri ile tam zamanlı istihdam edilmeksizin, sözleşme imzalamak suretiyle değerleme hizmeti
veren, Kurulun lisanslamaya ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde asgari 4 yıllık üniversite mezunu, gayrimenkul
değerlemesi alanında en az 3 yıl tecrübesi olan ve kendilerine Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansı
verilen kişiler mi?

http://www.spk.gov.tr/apps/teblig/displayteblig.aspx?id=318&ct=f&action=displayfile&ext=.pdf

Değerleme Uzmanı Kimdir?

Değerleme uzmanı eğer BDDK nın tasviri ise piyasadaki 3 yıllık deneyim şartını sağlayan herkezin TDUB a uye olması gerekmezmi?

Madem uzman olmak ıcın lisans gerekmıyor peki neden şirket kurmak için 5 tane lisanlı uzman gerekıyor? 5 tane lisanssız uzmanın bir araya gelip BDDK listesıne gırıp iş alabılmeleri gerekmezmi?

Bir an önce UDES dikkate alınarak tüm Türkiye için ortak bir tanım ve uygulamaya geçilmesi gerekmektedir. Tamam TDUB suçlu itirazımız  yok ama hırsız hiç mi suçu yok. TDUB u kim takıyor acaba? Bence şu ana kadar yapılanlar bile kısmen başarıdır. TDUB un asgeri ücret tarifesindeki savunduğu durumları hepimiz gördük bir dunya acıklama yapmışlar. Yaptıkları savunmanın her kelimesinin altına imza atarım fakat Sonuç? 1 tanesini bile kabül ettiremediler. Karşınızda eften puften kurumlar yok. Bankalar birliği, SPK ve BDDK dan bahsediyoruz.  TDUB, BDDK ya yav yanlış tanım yapmışsın sen hele değiştir şunu desen. Adamlar TDUB a uzman tanımını değiştirtir.   

Mesut Bey

Sorun, TDUB tarafındadır. TDUB, "ben kimden taahhütname alıp , kime yetki verdiysem,  proje incelemesini de o kişiler  yapacaktır" dediği anda tartışma biter. Demişsiniz

Bitmiyor işte. TDUB BDDK tanımına göre hareket edip en azından proje incelemesi yapan lise ve teknıker düzeyındekı elamanları pıyasadan yok etmeyı amaçladı. Kısmen de ulaştı çalıştıgım ilde TDUB sayfasına kayıtlı olmayan uzmanlara proje gösterilmiyor. Benim açımdan çokta onemlı degıl lisanlı bakmış lisanssız bakmış. Ama tanım yuzunden herkeze koz verılıyor. Tekrar soruyorum.

Gayrimenkul Değerleme Uzmanı kimdir?

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #22 : Ocak 27, 2014, 07:38:06 ÖS »
Sayın Exper, BDDK yönetmelik yapabiliyorsa  yönetmeliğin hukuka uygunluğunu denetleyen bir kurum var Türkiye Cumhuriyetinde.
Benim bahsettiğim hak arama külhan beyliği ile yapılacak iş değil :) TDUB olarak Danıştay'a başvurduğunuz zaman gerekli talep incelenir ve Yönetmelik hukuka uygunluk açısından denetlenir. Onlarda bu denetlemeyi BDDK'nın keyfiyeti açısından değil mevcut hukuk kuralları çerçevesinde denetler. Ayrıca değerleme uzmanı kimdir diye ısrarla sormuşsunuz sorunuzun cevabı için bkz. 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu kanunların üstünde kanunlara uygun olmayan yönetmelik çıkarılamaz.
Yeterki TDUB lisanslı uzmanların haklarını korumak amacıyla hareket etsin ama malesef TDUB yönetimi kör sağır dilsiz.

Sayın Maras46 aşağıda önemli bir noktaya değinmiş "Ehliyetsiz kişinin yaptığı kazaya kasko firması, para ödemesi yapar mı?"demiş. Yani BDDK'nın yaptığı tanım zaten yönetmeliğin dayanağı olan "Bankacılık kanunu Sorumluluk sigortası MADDE 36- Bağımsız denetim, değerleme, derecelendirme ve destek hizmeti kuruluşları, verdikleri hizmetlerden doğabilecek zararları karşılamak amacıyla sorumluluk sigortası yaptırmak zorundadır. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar Kurulca belirlenir."  bu madde ile çelişki içerisinde işi lisansı olmayan hazırlasın rapora sorumlu değerleme uzmanının imzası atılsın böyle bir mantık sadece sigorta şirketlerini kandırmak için yürütülür. Sigorta şirketi raporu hazırlayanın lisanssız kişi olduğunu bilse para ödermi ?

« Son Düzenleme: Ocak 28, 2014, 09:06:02 ÖÖ Gönderen: creacer »

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #23 : Ocak 28, 2014, 03:37:35 ÖÖ »
BDDK tebliğinde galiba şunu demeye getiriyor: Sürücü belgesi olsa da olmasa da, araç kullanmasını bilen ve 3 yıllık deneyimi olanlar şoförlük yapabilir.  ıyide 6362 sayılı kanun açık. BDDK ve TDUB görüş bildirir. SPK kural koyar diyor. Ehliyetsiz kişinin yaptığı kazaya kasko firması, para ödemesi yapar mı? Sırf bu sebeple mesleki sorumluluk sigortasında sıkıntı yaşanıyor. 1100 uzmanın yeterli olduğu bir ülkede, 2500 uzman olsun ve bunların 120’si sahada çalışsın. Böyle bir mantık olur mu?

Burada yapılan tartışmalar takip ediliyor. Bürokrasinin ve siyasilerin kafaları iyice karıştı. Eğer adalet yerini bulmazsa ne olacağını tahmin etmek zor değil. Çevre ve şehircilik Bakanlığı bünyesinde, “TAşINMAZ DEğERLEME HıZMETLERı  GENEL MÜDÜRLÜğÜ” kurulur. Böylece SPK, baş ağrısından kurtulur. TDUB ve lisanslı şirketler kapanır. 1 genel müdür, 20 idareci ve 400 kadrolu denetmen ile, sadece lisanslı uzmanların sözleşmeli olarak hizmet sunacağı yepyeni bir sayfa açılır. 2500 lisanslı uzman haritadan kendisine bir vilayet seçer. Herkes işine bakar. Bu sayfada da, bayram, kandil kutlama mesajları dışında fazla vakit harcanmaz. Böyle olmasını kimse istemez ama……….  
« Son Düzenleme: Ocak 28, 2014, 03:42:55 ÖÖ Gönderen: maras46 »

auzgur

  • Ziyaretçi
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #24 : Ocak 28, 2014, 09:13:30 ÖÖ »
Burada yapılan paylaşımlardan çarpıcı gördüğüm bir yazıyı, tapu ve kadastro personelinin ağırlıklı olarak bulunduğu bir platforma taşıdım ve tapu/kadastro personeli lisanslı uzmanların görüşünü sordum, gelen cevap şu şekilde oldu:

"Valla bu iş çığrından çıktı meslektaşım, her masada bir eksper midir nedir belirsiz kişiler önlerinde proje ve tapu kütüğü açıyorlar, yazıyorlar, çiziyorlar, fotoğraf çekiyorlar. Başka kurumlarda kapıdan içeri sokmazlar Tapu Müdürlüklerini yol geçen hanı etmişler..."

Bu mesleği böyle itibarsızlaştırmaya kimsenin hakkı yok.
TDUB yönetimini,
1-Meslek mensuplarını, duyurmaktan imtina ettiği TKGM yazısı hakkında bilgilendirmeye,
2-TKGM ile yapılan protokol kurallarına göre şekillendirilmesi gerekirken, böyle yapılmayıp lisanslı olmayanların isimlerinin de gayri meşru şekilde eklendiği aşikar olan TDUB'un resmi internet sitesindeki "TAKBıS Proje ınceleme" başlığı altındaki proje inceleme yetkisi verilen lisansız kişilerin isimlerini, bu listeden derhal çıkarmaya, - daha şeffaf bir süreç sonrasında, üyelerinin hakkını gözetecek, mesleğin ve meslek mensuplarının gelişmesini sağlayacek, mesleği herkesin kurtulmak istediği bir sömürü düzeni olmaktan çıkarıp gençler tarafından tercih edilebilecek düzeye getirecek ve gizlenmesi gerekmeyecek - en azından muhataplarına bu niyetlerle yola çıkıldığı duygusu veren - düzenlemeler yapmaya -
3-Değerleme uzmanlarından ve TKGM' den, "sehven" yapılan işlem dolayısı ile özür dilemeye davet ediyorum.


Allah rızası için yapamayacaksanız yönetimdeki görevi bırakın, iş yapacak kadrolara da neden yapamayacağınızı anlatarak gidin ve kendi işinize bakın lütfen.






« Son Düzenleme: Ocak 28, 2014, 01:04:52 ÖS Gönderen: ali11 »

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #25 : Ocak 28, 2014, 01:05:55 ÖS »
Değerli Meslektaşlarım,

Kendim de dahil, bu platformda sesini yükselten ve görüş beyan insanların büyük bir çoğunluğu, fiilen sahada çalışan gerçek manada değerleme işiyle uğraşan profesyonel değerleme uzmanlarıdır.

Eksik, yanlış ya da doğru,  bizlerin  görüşleri ve düşünceleri önemlidir. Hokkabazlık yöntemleriyle, bu harami düzeni sürdürülemez.

"Türkiye'de değerleme uzmanlığı; kamu hizmeti vasfını kaybederek,  kimi şirketler tarafından ekspertiz simsarlığına dönüştürülmüştür. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, kendilerine Spk lisanslı Değerleme Uzmanı süsü vermiş yetkisiz ve niteliksiz kişiler tarafından dolandırılmaktadır. Ceza kanunlarında tarif edilen şekliyle;  evrakta sahtecilik yapılarak, kredi dolandırıcılığı suçu sayılabilecek boyutta, verilen kredilerde şekil yönünden usulsüzlük vardır. şirketler, SPK'nın yayınladığı asgari ücret tarifesini  hiç tartışmadan sözleşmelerinde esas alıyorlarsa; mevzuattaki diğer emredici hükümlere de uymak zorundadırlar." Dediğimizde; hakkımda soruşturma açılmış ve şahsımın Kınama cezasıyla cezalandırılmasına tevessül edilmiştir. Bu süreçte; Anayasa, yasalar, yönetmelikler, savunma ve ispat hakkı da  dahil olmak  üzere, hukukun bütün teamülleri çiğnenmiştir. Bu hususla ilgili olarak; idari süreç tamamlanmış, hukuki süreç halen devam etmektedir.

Özetle; TDUB yönetimi  ya bahse konu protokolü iptal etmeli ya da son genelgeyi üyelerine duyurarak uygulamayı takip etmelidir.
Bunu yapmadıkları takdirde; alenen görevi ihmal suçu işlemiş olurlar. Yönetimin hukuki meşruiyeti de ortadan kalkar.

« Son Düzenleme: Ocak 28, 2014, 01:10:23 ÖS Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

SADÝ

  • STANDART
  • **
  • İleti: 48
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #26 : Ocak 28, 2014, 11:39:07 ÖS »
        TKGM'nin  21.1.2014 tarih'li talimatının 4.maddesinde belirtildiği üzere ; Türk Medeni Kanunu'nun 1020nci maddesi "Tapu Sicili herkese açıktır.ılgisine inanılır kılan herkes tapu kütüğündekii ilgili sayfanın ve belgelerin tapu memuru önünde kendisine gösterilmesini  veya bunların örneklerinin verilmesini isteyebilir.Kimse tapu sicilindeki bir kaydı bilmediğini ileri süremez." hükmündedir.TKGM de işbu kanun hükmüne müstenit olarak gayrimenkulle ilgisi  bulunan  kamu kurumlarına,özel ve kamu bankalarına  ve de  6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu'nun 76.maddesine münhasıran  kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olarak nitelendirilen  TDUB'ne gayrimenkul bilgilerin ve belgelerinden yararlanmak üzere bu hakkı vermiştir.TDUB de TKGM ile yapılan protokol gereğince;şirket yetkilisi ve SPK lisanslı Değerleme Uzmanlarına taahütname mukabili uç vermiştir/vermektedir.TKGM bünyesinde bulunan Tapu MÜdürlüklerinde dahi çalışanları kendisine tahsis edilen şifre ile TAKBıS sistemine girmekte olup,birbirlerinin şifresini bilmemektedir.Uç verilen kamu ve özel kurumlarda da yetkili kişi tarafından güvenilir çalışanlarına sisteme girme hakkı verilmektedir.
        TKGM  M.K.'un 1020 nci maddesi mucibince; ilgisi olanlara kanun'a münhasıran yararlanma hakkı verdiği gibi kendi işlerinide kolaylaştırmakta,iş yoğunluğunu asgariye indirmekte ve de gerek M.K.,gerekse Teşkilat Kanunu gereğince misyonu ve vizyonunu ifa etmektedir. Bu nedenle,TKGM'nin burada hiçbir hukuki,mali ve cezai sorumluluğu bulunmamaktadır.TKGM'nin mevzuatında  toplum arasında da bilindiği  üzere"Olmazsa Plmaz" kurallar vardır.ılgili talimatın 4/3-4  ve 5.maddelerinde açıkca sistemden yararlanacak olanların SPK lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanları ve şırket temsilcisi olduğunu vurgulamaktadır.Bura şirket temsilcisinide ilgisi olarak görmektedir.Çünkü,şirketlerdeki temsilciyi meriyette bulunan SPK ve BDDK kanunlarına göre ticari faaliyetin icrası bakımından ilgisi olarak görmektedir.TKGM'nin sistemden yaralanacak olanların Lisanssız olanları kasdetmediği katidir.TKGM'nin hiçbir hukuksuz talimata imza atacağınıda zannetmiyorum.TDUN'nin talimatı internet sayfasında yayınlamaması işbu talimatın batıl olduğu anlamına gelmez.Ancak,5.madde de belirtilen14/9/2009 tarihli talimat lisansız şirket çalışanları tarafından suistimale açıktır.    SAYGILARIMLA

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #27 : Ocak 29, 2014, 03:04:11 ÖÖ »
Sadi Bey
Çok önemli bir konuya değinmişsiniz.
TKGM, medeni kanunun 1020. Maddesine göre, ilgili kıldığına inandığı için, değerlemeye konu taşınmazın tapu kaydı belgesini almak üzere şifre dağıtımı yaptı. Dağıtılan şifreler el-hak doğru kişilere verildi. Ancak proje incelemesine giden kişilerin, şifre verilen kişiler olup olmadığı, şifre verilen kişi değilse nasıl ilgili kılındığına ilişkin tartışma yaşanmaktadır. Burada iki görüş var. 1. Görüş: lisanslı uzman M.K. 1020 ye göre ilgilidir. Ehliyet sahibidir. şifreyi almıştır ve projeyi de inceleyebilir. 2. Görüş: lisansı olmayanlar da, lisanslı şirketler ile yaptıkları çözüm ortaklığı anlaşması çerçevesinde tapuda inceleme yapabilir. Ancak, TDUB ile TKGM arasında imzalanan 08.03.2013 tarihli protokol tamamen TDUB üyeleri ile ilgilidir.

TKGM’nün 21.01.2014 tarihli duyurusunun 4. Maddesinin 4. Paragrafında PROJE ıNCELEMESıNıN lisanslı uzmanlarca yapılabileceği açıkça belirtilmiştir. TDUB'a ait resmi internet sitesinde, TAKBıS proje inceleme bölümünde, lisansı olmayan kişilerin isim listesinin neden yayınlandığına ilişkin, gücünü kanun ve mevzuattan alan bir açıklama bekleniyor. Yayınlanan isim listesi protokole ve 21.01.2014 tarihli TKGM duyurusundaki hükümlere uygun mudur?

şirket temsilcileri teriminden, şirket ile çözüm ortaklığı anlaşması yapan kişiler mi, yoksa şirketin yönetim kurulu kararı ile noterden temsile yetki verdiği kişileri mi kastediliyor? Bu konuda da hukuki hükümler ortada. ış gittikçe karmaşıklaşıyor.
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2014, 03:06:37 ÖÖ Gönderen: maras46 »

ankaraa

  • Ziyaretçi
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #28 : Ocak 29, 2014, 11:04:49 ÖÖ »
Değerli meslektaşlarım,
şirket temsilcisi teriminden ne anlamamız gerektiğini sormuş ve bu konunun karmaşaya sebebiyet verdiğini belirtmişsiniz. Bu konuyu şu şekilde izah edebiliriz.

Öncelikle şunu arz edeyim. TDUB'un meslek mensuplarına duyurmadığı 21.01.2014 tarihli TKGM duyurusunda, hepimizin malumu olduğu üzere, şu ifadeler yer almaktadır:

"Elektronik ortamda kayıt almak suretiyle, tapu müdürlüklerimize proje incelemek için başvuran lisanslı değerleme uzmanlarının www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme uzmanı/değerleme şirketi temsilcisi olup olmadığının kontrolünün sağlanması gerekmektedir.
 
Değerleme uzmanlarının bu tür başvurularında, sistem üzerinden başvuru yaparak tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin yanı sıra bağlantı kurulabilmesi halinde (aynı tüzel kişi değerleme şirketlerine bağlı değerleme uzmanları, vekaletname verilen değerleme uzmanları, sistem üzerinden alınan kayıt örneği veya yatırılan döner sermaye ücretini gösterir makbuz vb. belgelerle) sistem üzerinden başvuru yapan değerleme uzmanı dışında başka bir lisanslı değerleme uzmanı tarafından da proje incelemesi gerçekleştirilebilecektir."


Sorunuzun cevabı bu yazıda mevcut, birinci cümlede, elektronik ortamda kayıt alıp tapuda proje incelemek isteyen kişilerin kontrolünün nasıl yapılacağından bahsediliyor. Yani, birinci cümlede kastedilen kişilerin, elektronik ortamda tapu kaydı almış olmaları ve sonrasında tapu müdürlüklerine proje incelemek için gitmeleri söz konusu olduğundan ve lisansız personellerin elektronik ortamda kayıt almalarını sağlayacak şifreye sahip olmamaları dikkate alındığında, cümlenin devamında değerleme uzmanı/değerleme şirketi temsilcisi gibi bir ayrıma gitmesinin mantıklı tek gerekçesi olabilir. O da, lisanslı değerleme uzmanının bağımsız olarak veya lisanslı bir şirketi temsilen inceleme yapmak istemesi durumunda kargaşa oluşmamasını temin etmek maksadıdır.

Zaten dikkat edilirse ikinci cümlede konu daha da detaylandırılmış ve tapu kaydını eline alıp proje incelemek için tapu müdürlüğüne giden kişinin bizzat tapu kaydını alan kişi olmaması durumunda, tapu personelinin, aynı tüzel kişi değerleme şirketlerine bağlı değerleme uzmanları, vekaletname verilen değerleme uzmanları, sistem üzerinden alınan kayıt örneği veya yatırılan döner sermaye ücretini gösterir makbuz vb. belgelerle, tapuya inceleme yapmaya gelen kişiyle tapu kaydını elektronik ortamda alan kişi arasında bir bağlantı kurması durumunda, sistem üzerinden başvuru yapan değerleme uzmanı dışında başka bir lisanslı değerleme uzmanın da proje incelemesine olanak tanınması istenmiştir.

Bu iki cümle birlikte yahut ayrı ayrı okunursa her halükarda, TKGM' nün tapu kaydını elektronik ortamdan alan yahut proje incelemek üzere tapu müdürlüğüne giden kişilerin, lisanslı olmalarını şart koştuğu görülecektir.  

Zaten şirket temsilcisinden, şirket ile çözüm ortaklığı anlaşması yapan kişiler anlaşılamaz. Zira, "6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre, eğer anonim şirket esas sözleşmesin de aksi öngörülmemiş ya da yönetim kurulu tek kişiden oluşmuyor ise, yönetim kurulu temsil yetkisini çift imza ile kullanacaktır. şirket adına imza atmaya yetkili olanlar, şirketin unvanı altında imza atacaklardır. Yönetim kurulu, temsile yetkili kişileri ve bunların temsil şekillerini gösterir kararının noterce onaylanmış suretini, tescil ve ilân edilmek üzere ticaret siciline verecektir. Anonim şirketi temsile yetkili olanlar, şirketin amacına ve işletme konusuna giren her tür işleri ve hukukî işlemleri, şirket adına yapabilecek ve bunun için şirket unvanını kullanabileceklerdir. Anonim şirket yönetim kurulu, temsil yetkisini bir veya daha fazla murahhas üyeye veya müdür olarak üçüncü kişilere de devredebilecektir. Ancak YTTK, bu durumda en az bir yönetim kurulu üyesinin temsil yetkisini haiz olmasını şart koşmaktadır. www.ozdogrular.com" açıklamasına göre değerleme şirketleriyle çözüm ortakları yahut kadrolu personelleri arasında, "şirketin amacına ve işletme konusuna giren her tür işleri ve hukukî işlemleri, şirket adına yapabilecek ve bunun için şirket unvanını kullanabileceklerdir." açıklamasının içine dolduracak herhangi bir yetki devri söz konusu değildir. Yani değerleme şirketlerinin kendi kadrolu ve lisanslı personeli de hukuki anlamda, şirket temsilcisi sayılamaz. O halde genelgedeki şirket temsilcisinden daha önce söylediğim gibi ancak, (aynı tüzel kişi değerleme şirketlerine bağlı değerleme uzmanları, vekaletname verilen değerleme uzmanları, sistem üzerinden alınan kayıt örneği veya yatırılan döner sermaye ücretini gösterir makbuz vb. belgelerle) ilgisini kanıtlayan ve lisanslı uzman olması istenen kişiler anlaşılabilir.

şirket temsilcisi konusu yeterince açık oldu umarım.

Sayın SADı,
“KGM'nin sistemden yaralanacak olanların Lisanssız olanları kasdetmediği katidir.TKGM'nin hiçbir hukuksuz talimata imza atacağınıda zannetmiyorum.TDUN'nin talimatı internet sayfasında yayınlamaması işbu talimatın batıl olduğu anlamına gelmez.Ancak,5.madde de belirtilen14/9/2009 tarihli talimat lisansız şirket çalışanları tarafından suistimale açıktır.” demişsiniz.

14.09.2009 tarihli genelge geçerliliğini korumaktadır. Bu genelgede, SADı Bey’in açıklaması doğrultusunda incelenmesini gerektiğini düşündüğüm kısım şurası:
“2-Lisanslı şirket tarafından inceleme, bilgi ve belge istenmesi halinde; şirketin personeli veya sözleşmeli değerleme uzmanınca inceleme bilgi ve belge taleplerinde; tapu ve kadastro müdürlüğüne hitaben üst yazı ve inceleme yapanların kimlik belgesi veya lisans örneği, ayrıca talep edene göre birinci maddede açıklanan bilgiler ve lisanslı şirketin lisanslı olduğuna dair belge”.
Aynı yazıda, “Sermaye Piyasası Kurulu görevleri (taşınmaz değerlendirilmesi) ile ilgili olarak ilgili tebliğe göre değerleme uzmanlarından hizmet alma esası getirildiğinden, Sermaye Piyasası Mevzuatı çerçevesinde değerleme hizmeti verecek şirketlere ve bu şirketlerin Kurulca listeye alınmaları halinde, münferiden veya Değerleme Uzmanlarının tam zamanlı istihdam edilerek veya tam zamanlı istihdam edilmeksizin değerleme şirketleri ile sözleşme imzalamak suretiyle uzman değerlemesini yapabileceklerini açıklamıştır.”
denmiştir.

Burada kastedilen, - genelgede sehven (Seri: VIII, No: 53) şeklinde yazılmış olsa da – , aslında, SERMAYE PıYASASI MEVZUATI  ÇERÇEVESıNDE GAYRıMENKUL DEğERLEME HıZMETı VERECEK şıRKETLER ıLE  BU  şıRKETLERıN  KURULCA  LıSTEYE  ALINMALARINA ıLışKıN ESASLAR HAKKINDA TEBLığ(*)(Seri: VIII, No: 35)’dir.

Genelgenin dayanağını teşkil eden “SERMAYE PıYASASI MEVZUATI  ÇERÇEVESıNDE GAYRıMENKUL DEğERLEME HıZMETı VERECEK şıRKETLER ıLE  BU  şıRKETLERıN  KURULCA  LıSTEYE  ALINMALARINA ıLışKıN ESASLAR HAKKINDA TEBLığ”inde, değerleme uzmanı aşağıdaki gibi anlatılmıştır:

“Değerleme Uzmanı  : (Değişik:  Seri:  VIII,  No: 53  sayılı Tebliğ ile)  Bir gayrimenkulün,  gayrimenkul  projesinin  veya  bir gayrimenkule bağlı hak ve faydaların değerlemesini yapacak gayrimenkul değerleme şirketleri tarafından tam  zamanlı  istihdam  edilen  veya  değerleme şirketleri  ile  tam  zamanlı  istihdam  edilmeksizin, sözleşme  imzalamak  suretiyle  değerleme  hizmeti veren,  Kurulun  lisanslamaya  ilişkin  düzenlemeleri çerçevesinde  asgari  4  yıllık  üniversite  mezunu, gayrimenkul  değerlemesi  alanında  en  az  3  yıl tecrübesi olan ve kendilerine Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansı verilen kişileri,”

Bu sebeple aslında konu gayet açık olup 14.09.2009 tarihli genelgedeki değerleme uzmanı olarak belirtilen meslek mensuplarının özellikleri, genelgenin dayanağını teşkil eden tebliğde, gayet açık şekilde anlatılmıştır. O halde, geçerliliklerini koruyan, 14.09.2009 tarihli genelgeye veya TDUB’un duyurmadığı 21.01.2014 tarihli genelgeye göre, lisanslı olmayan herhangi bir çalışanın tapudan proje incelemesinin söz konusu olmaması gerekir.

Bu konu da yeterince açık oldu umarım.

TDUB’un duyurmadığı 21.01.2014 tarihli genelgeyle yürürlükten kaldırılan 09.10.2013 tarihli genelgede, proje incelemede yetki konusunun nasıl ele alındığını karşılaştırmalı olarak dikkatlerinize sunuyorum:

YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN 09.10.2013 TARıHLı GENELGEDE NE DENıYORDU?
“Değerleme uzmanlarının bu tür başvurularında (elektronik ortamdan tapu kaydı alıp proje incelemesi için başvuranları kastediyor), sistem üzerinden başvuru yaparak tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin tapu müdürlüğünde proje inceleme talebinde bulunan kişi olup olmadığının www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme şirketi temsilcisi/değerleme uzmanı listesinden ve kimlik belgesinden kontrolünün sağlanarak başkaca bir belge aranmaksınız işlemlere yön verilmesi gerekmektedir.”


TDUB’UN DUYURMADIğI 21.01.2014 TARıHLı GENELGEDE NE DENıYOR?
"Elektronik ortamda kayıt almak suretiyle, tapu müdürlüklerimize proje incelemek için başvuran lisanslı değerleme uzmanlarının www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme uzmanı/değerleme şirketi temsilcisi olup olmadığının kontrolünün sağlanması gerekmektedir.
Değerleme uzmanlarının bu tür başvurularında, sistem üzerinden başvuru yaparak tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin yanı sıra bağlantı kurulabilmesi halinde (aynı tüzel kişi değerleme şirketlerine bağlı değerleme uzmanları, vekaletname verilen değerleme uzmanları, sistem üzerinden alınan kayıt örneği veya yatırılan döner sermaye ücretini gösterir makbuz vb. belgelerle) sistem üzerinden başvuru yapan değerleme uzmanı dışında başka bir lisanslı değerleme uzmanı tarafından da proje incelemesi gerçekleştirilebilecektir."


Dikkat edilirse yeni genelgede, öncekinden farklı olarak üstüne basa basa lisanlı değerleme uzmanı vurgusu yapılıyor.
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2014, 11:14:55 ÖÖ Gönderen: ankaraa »

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TDUB BUNU NEDEN DUYURMADI!!!
« Yanıtla #29 : Ocak 29, 2014, 11:23:54 ÖÖ »
Ahmet Bey,

Sizin memlekette durum nasıl bilmiyorum. Ama, ıstanbul kalabalık bir şehir. T.C Ziraat Bankası şubeleri daha da kalabalık. Kanun gereği, devletin ne kadar angarya para işlemi varsa bu şubelere yüklemişler. Dolayısıyla;  şu tapu harcını yatırmak gerçekten eziyetti, zulümdü. Dün ilk defa, oturduğum yerden takyidat çıktısı aldım. Emeği geçen herkese, bütün samimiyetimle dua ettim. "Allah razı olsun" dedim.  Bu işin bir yönü...

Bu uygulama meslek açısından bir devrimdir. Mutlaka devam ettirilmelidir.

Bizler,  yaptığımız işin tabiatına uygun olarak; incelediğimiz dosyalarda  idari kararları, yargı kararlarını, taşınmazın yasallığını mutlak surette dikkate almak ve raporlarımıza yansıtmak zorundayız. Tapu müdürü, idari tasarrufta bulunarak, mimari proje üzerinde 7 numara yazılı  soldaki daireye imza atmış, bize de sağdaki daire gösterilmişse; hiç birimiz, o taşınmaza trampa riski  nedeniyle yasal değer veremeyiz. Taşınmaz maliki, usulüne uygun şekilde tashih yaptırmadığı sürece, tek bir kuruş kredi alamaz.

Özetle; yazılı hukuk kuralları ve hukuki sonuçlar doğuran idari tasarruflar; bizler için hayati öneme haizdir. Vatandaşlara " senin taşınmazına şu sebepten dolayı yasal değer vermiyorum, sen kredi alamazsın" diyebilmek için, bizlerin de elinin ve vicdanın temiz olması icap eder. Kendi hayatlarımızda  dürüst, açık, şeffaf  olmak  ve hukuka saygılı olmak zorundayız. ıki yüzlü ve ahlaksız davranamayız.  

Bizleri temsil eden TDUB yönetiminden de aynı hassasiyeti beklemek  en doğal hakkımızdır. Hukuka saygı, bizim mesleğimiz için lüks değil olmazsa olmaz, hava gibi su gibi en temel ihtiyaçtır.  En nihayetinde bu meslek bir kamu görevidir. UYANIK VE FETBAZ TÜCCAR mantığıyla,  güvene dayalı bir meslek olan değerleme uzmanlığını icra edemezsiniz.

Mevzuatın,  işinize gelen ve para kazandıran kısmını uygulayıp, işinize gelmeyen kısımlarını  yok sayamazsınız!

Tartıştığımız meselenin  temel nedeni budur...