Gönderen Konu: Lisans Belgesi Alma Hakkında  (Okunma sayısı 3432 defa)

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Lisans Belgesi Alma Hakkında
« : Mayıs 06, 2008, 06:38:21 ÖS »
"1) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı ile Konut Değerleme Uzmanlığı Sınavında başarılı olan ancak mesleki tecrübeleri yeterli olmayan adaylara eksik süreleri tamamlanıncaya kadar ilgili lisansları verilmeksizin, bu kişilerin gayrimenkul değerleme şirketlerinde, "Değerleme Uzmanı Yardımcısı" ve "Konut Değerleme Uzmanı Yardımcısı" unvanları ile tam zamanlı istihdam edilebilmelerine, bu kişilerin işe alınmakla birlikte tecrübe süreleri doluncaya kadar tek başına imza atmaksızın lisanslı bir değerleme uzmanı refakatinde değerleme raporu hazırlayabilmelerine,

2) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olan ancak, gayrimenkul değerlemesi alanında 3 yıllık mesleki tecrübeleri bulunmadığından Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansını alamayan kişilere talepleri halinde en az 1 yıllık mesleki tecrübelerinin sağlanması kaydıyla Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı'nın verilmesine; karar verilmiştir."


SPK web sitesinde duyurular bolumunde yayınlanmıştır. Kendi şirketinde kendi hesabına çalışanların pozisyonu nasıl olacak illaki lisanslı birinin yanındamı çalışmamız gerekiyor. Bilgisi olanlar aydınlatabilirlerse şimdiden teşekkür ederim. Sınavlarda tüm arkadaslara şimdiden basarılar dilerim..

cemkut

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 1
Lisans Belgesi Alma Hakkında
« Yanıtla #1 : Temmuz 11, 2008, 04:19:22 ÖS »
SORUM şU GAYRıMENKUL DEğERLEME UZMANLIğI SINAVINI  KAZANDIM.3 YILLIK TECRÜBEM YOK BıR YILLIK TECRÜBEDEN SONRA KONUT DEğERLENDıRME UZMANI SERTıFıKASINI ALSAM.2 YIL SONRADA GAYRıMENKUL DEğERLEME UZ.SERTıFAKASI ıÇıN BAşVURABıLıRMıYıM...TEşEKKÜRLER.

BEYAZ

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 97
Ynt: Lisans Belgesi Alma Hakkında
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2008, 09:41:04 ÖÖ »
Konut değerleme uzmanı olarak bahsettiğin 2 yıldada çalışmaya devam eder ve  çalıştığını belgelersen ( rapor, bilirkişilk .. vs )  sorunun cevabı  "evet"


SORUM şU GAYRıMENKUL DEğERLEME UZMANLIğI SINAVINI  KAZANDIM.3 YILLIK TECRÜBEM YOK BıR YILLIK TECRÜBEDEN SONRA KONUT DEğERLENDıRME UZMANI SERTıFıKASINI ALSAM.2 YIL SONRADA GAYRıMENKUL DEğERLEME UZ.SERTıFAKASI ıÇıN BAşVURABıLıRMıYıM...TEşEKKÜRLER.

sca

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Lisans Belgesi Alma Hakkında
« Yanıtla #3 : Temmuz 18, 2008, 01:19:14 ÖS »
Lisans belgesi almak için gerekli belgeler nelerdir?Rapor imzaladığınız yerde sosyal güvenlik belgesi istiyorlar mı?(ssk veya bağkur)

BEYAZ

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 97
Ynt: Lisans Belgesi Alma Hakkında
« Yanıtla #4 : Temmuz 18, 2008, 01:58:33 ÖS »
Değerleme Uzmanlığı Sınavına ılişkin Duyuru

Kurulumuzca yapılmakta olan Değerleme Uzmanlığı Sınavına yönelik olarak;
1- Değerleme Uzmanlığı Sınavı başvurusunda aranılan 3 yıllık tecrübe koşulunun sınav başvurusunda değil lisans belgesi verilmesi aşamasında aranmasına,
2- Değerleme Uzmanlığı Sınavında başarılı olan adaylardan lisans belgesi verilmesi aşamasında 3 yıllık tecrübe koşulunu belgelemeye yönelik olarak aşağıdaki belgelerin aranmasına,

A- Herhangi bir şirkette sigortalı olarak çalışmak suretiyle değerleme uzmanlığı faaliyetinde bulunulmuş ise;
1) Çalışılan şirketin esas sözleşmesinde gayrimenkul değerlemesi veya danışmanlığı gibi faaliyet konularının en az 3 yıl süreyle yer aldığını gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi,
2) Değerleme faaliyetini en az 3 yıl süreyle yaptığını gösterir çalıştığı süre ile aldığı göreve ilişkin şirket yetkililerince imzalanmış açıklayıcı yazı,
3) SSK işe giriş bildirgesi formu,
4) Aday tarafından hazırlanan değerleme raporlarının listesi,
5) Aday tarafından hazırlanmış en az üç farklı yıldan üç adet değerleme raporu örneği.

B- Herhangi bir şirketin ortağı olarak değerleme uzmanlığı faaliyetinde bulunulmuş ise;
1) Ortaklık ilişkisini ve ortağı olunan şirketin esas sözleşmesinde gayrimenkul değerlemesi veya danışmanlığı gibi faaliyet konularının en az 3 yıl süreyle yer aldığını gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi,
2) Bağkur belgesi (başka bir sosyal güvenlik kuruluşuna kayıtlı ise ilgili belge),
3) Vergi levhası,
4) Aday tarafından hazırlanan değerleme raporlarının listesi,
5) Aday tarafından hazırlanmış en az üç farklı yıldan üç adet değerleme raporu örneği ve şirket tarafından değerleme yapılan kişi ve kurumlara kesilen fatura örnekleri.

C- Değerleme uzmanlığı faaliyeti şahıs şirketi bir vergi mükellefi olarak yerine getirilmiş ise;
1) Değerleme hizmeti verilen şirketlerle yapılan sözleşmeler,
2) Bağkur belgesi (başka bir sosyal güvenlik kuruluşuna kayıtlı ise ilgili belge),
3) Vergi levhası,
4) Aday tarafından hazırlanan değerleme raporlarının listesi,
5) Aday tarafından hazırlanmış en az üç farklı yıldan üç adet değerleme raporu örneği ve şahıs şirketi olarak değerleme hizmeti karşılığında düzenlenen serbest meslek makbuzu örnekleri.

D- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışılmış ise;
1) Kurumun veya birimin faaliyet konusunun gayrimenkul ile ilgili olduğunun Kanun, Yönetmelik, Tebliğ, Genelge veya personel görev tanımlarıyla belirlenmiş olduğunu gösterir belgeler,
2) Çalışma süresi içinde icra edilen faaliyete ilişkin birim amirinin yazısı,
3) Çalışılan kurumu ve birimleri gösterir ayrıntılı görev unvanlarının yer aldığı hizmet çizelgesi veya belgesi,
4) Aday tarafından hazırlanan değerleme raporlarının listesi,
5) Aday tarafından hazırlanan üç farklı yıldan en az üç adet değerleme raporu ve/veya değer tespit raporu ve/veya bilirkişi raporları.

E- Bankalarda değerleme uzmanlığı alanında çalışılmış ise;
1) Bankada çalıştığı birimin görev tanımları arasında gayrimenkul değerleme yetkisinin bulunduğunu gösterir banka genelgesi veya personel görev tanımını gösterir yazı,
2) Değerleme faaliyetini en az 3 yıl süreyle yaptığını gösterir çalıştığı süre ile aldığı göreve ilişkin yetkililerce imzalanmış açıklayıcı yazı,
3) Sigorta belgesi veya özel emeklilik sandığı üyelik belgesi,
4) Aday tarafından hazırlanan değerleme raporlarının listesi,
5) Aday tarafından hazırlanmış en az üç farklı yıldan üç adet değerleme, makine değerleme ve/veya yatırım projeleri teknik değerlendirme raporu örnekleri,

F- Üniversitelerde öğretim üyeliğinde ise;
1) Değerleme Uzmanlığı Sınavı için belirlenen ana konu başlıklarından “Gayrimenkul Değerleme Esasları”, “Mesleki Mevzuat ve Etik Kurallar” ve “Temel Finans Matematiği” konularından birinden, bir üniversite bünyesinde en az 6 dönem ders verildiğinin belgelenmesi,
2) Lisans belgesi başvurusu sırasında asgari yardımcı doçent düzeyinde olunması,
3) Üniversitede görev alındığına dair sosyal güvenlik belgesi,

G- Değerleme uzmanlığı faaliyetini yurt dışında icra eden adaylardan da çalıştığı kurumun niteliğine bağlı olarak yukarıda belirtilen belgeler aranır.

H- Makine değerleme raporları ile bilirkişi raporları değerleme raporu olarak kabul edilir. ıbraz edilen raporlarda adayın adının ve imzasının açıkça yer alması zorunludur. Herhangi bir gayrimenkulün, gayrimenkule dayalı hak ve yararların, makinelerin rayiç değerini içermeyen raporlar ile hakediş raporları, teknik şartname raporları ve muhtelif malzemelerin fiyat tespit tutanakları değerleme raporu olarak kabul edilmeyecektir.

I- Gerekli görülecek diğer bilgi ve belgeler.

Kurulun lisans belgesi alınması aşamasında 3 yıllık tecrübe koşuluna ilişkin yukarıda yer alan bilgi ve belgelerde adaylara bildirmek koşuluyla değişiklik yapma hakkı saklıdır.
3- Eylül 2002-Ocak 2006 dönemleri dahil yapılan sınavlara başvuruda bulunarak başvurusu kabul gören adayların söz konusu 3 yıllık tecrübe koşulunu sınav başvurularında sağlamış olmaları nedeniyle, bu kişilerden lisans belgesi alıp almadıklarına bakılmaksızın, lisans belgesi verilmesi aşamasında 2. maddede sayılan belgelerin aranmamasına,
karar verilmiştir.

mr._lewis

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Lisans Belgesi Alma Hakkında
« Yanıtla #5 : Temmuz 21, 2008, 11:58:34 ÖÖ »
Arkadaslar ben bu sektore yeni yonelenlerden biriyim. Kafamdaki sorular bunlar yanıtlarsanız sevinirim.
Birincisi lisans icin gerekli olan 3 yıl sigorta gosterme olayı belediyelerde yapılabiliyor mu? Arkadas kamu kurumlarında yapılabilir diye bir başlık atmış ama gayrimenkul degerleme işin çalışılan bir kamu kurumu diyor anladığım kadarıyla. Belediyelerde kendimizi kamur kurumu çalışanı olara gosterip sigortamızı yatırsak raporlarıda başka bir kurumda hazırlasak lisans almak için yeterli olur mu acaba? tesekkureler.
ikinci sorumda; ilk girdigimiz sınavın açıklandıgı tarihten itibaren 4 yıl içinde lisansı almamız gerekiyo mu? yani 3 sıigorta rapoları falan bu 4 yıl içinde hazırlamamız gerekiyo mu? yoksa 4 yıl sadece gayri menkul sınavını vermemiz için maximum suremi? sınavı geçtikten sonra mı bu  3 yıl sure başlıcak?tesekurler