Gönderen Konu: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.  (Okunma sayısı 14272 defa)

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #30 : Kasım 22, 2013, 09:13:55 ÖÖ »
Ankaraa arkadaşım "Bazı şirketler TDUB yönetiminde söz sahibi olabilmek için, şirketin yönetim kadrosunda olanlardan bazılarını sorumlu değerleme uzmanı olarak atamayıp, kendisine TDUB yönetiminde tahsis edilmiş olan 3 kişilik sınırı aşıyor ve bu sayede TDUB yönetimi ağırlıklı olarak lisanslı şirket yöneticilerinden oluşuyor. Ben şahsen bunu mahsurlu görüyorum ve oy kullanırken buna çok dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum."

Çoğu Lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanı lisans sınavlarına girerken şirketlere mahkumiyet yoktu bireysel iş yapılabiliyordu. Geçen zaman sürecinde Lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanını şirketlere mahkum ettiler utanmadan birde sen raporu hazırlayacaksın şirket bankaya teslim edecek şirket yüzde 50 sen de yüzde 50 alacaksın dediler. TDUB Lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının birliğidir yönetimde 3 ü şirketlerde görevli sorumlu değerleme uzmanı 3 ü bağımsız çalışan diye ayrıma gitmek bile abesi iştigaldir. Bu kuralın hukukiliğinin sorgulanması gerek kanımca mantıksız olan birşey hukuksuzdur.

-Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği kanunla kurulmuş, tüzel kişiliği haiz, kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşudur.
-Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği’nin üyeleri sermaye piyasası mevzuatına göre gayrimenkul değerleme uzmanlığı lisansına sahip olan değerleme uzmanlarından oluşmaktadır.
Futbol maçına çıkmıyoruzki 443 551 434 gibi sistemler kurgulasak amaç Lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının daha iyiye ulaştırılması ise yönetimde ayrıma gidilmesi yanlıştır. SPK tarafından gönderilen 1 kişi hariç bütün yönetimin ayrıma gitmeden Lisanslı Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarından oluşturulması gerekir.
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2013, 09:15:38 ÖÖ Gönderen: creacer »

fikret8082

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 51
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #31 : Kasım 22, 2013, 11:35:39 ÖÖ »
Sayın Başkan Bekir Yener Yıldırım SPK ile olan tüm sorunları çözmede ve Yardımcısı şinasi Bayraktar bey TKGM nezdinde TAKBıS sisteminin sektörümüze açılması çalışmalarından dolayı kendilerine teşekkür ederim.
Diğer 3 Lisanslı sorumlu Değerleme Uzmanı ve Yönetici pozisyonundaki Lisanslı değerleme uzmanının yoğun iş yükü ve zaman bulamadıklarından dolayı birliğe fazla faydalı olamıyorlar.
Nihat Beyde Akbank ekspertiz birim başkanı olarak eşdeğer görevdeki diğer banka yetkilileri ile en azından konut rapor formatının standartlaştırılmasını bekliyorduk ama sektöre hiç bir katkısı olmamıştır.
Sorunun çözümü için Birlik adına (ARGE planlama insan kaynakları bölümünü yönetebilecek müdür olarak görevlendirilecek )3000-3500TL  net maaşlı profesyonel bir genel sekreteri lisanslı değerleme uzmanı birlik üyelerinden seçilmesi ve görevlendirilmesi  halinde  sorunların kısa sürede çözüleceğine inanıyorum. Eğer sorun mali kaynaklar gösteriliyorsa yıllık 300 TL aidat yerine 350 TL ödeyelim ama profesyonelleşmiş kişilerle çalışalım.
Eğer seçimde bir takım lidebirin ayak oyunları olmasa Mesut Bey yönetime seçilecekti ve çok sayıda üye arkadaşların ortak görüşü de şu anda oluşan birlikle üyelerin ,şirketler ile çözüm ortakları arasında çatışmalar olmayacaktı. Mesut Beye teklif edilebilir kabul etmezse ıstanbul da oturan Lisansı bulunan finans sektöründen gelen idare hukuku nu ve mevzuatı iyi bilen bir arkadaşın mutlaka  tam zamanlı olarak TDUB bünyesine katılması gerekmektedir. Finans sektöründen gelmemiş lisanslı değerleme uzmanı olarak sahada çalışmamış ve sorunları bilmeyenlerle bu sorunlar çözülemez.
Birlik toplantılarında bakıyorum tüm sektörlerden emekli olmuş veya halen çalışan yetenekli insanlar olduğunu görüyoruz .
SORUN NERDE BAşLIYOR   UN VAR şEKER VAR OCAK VAR AMA HELVA YAPACAK KıMSE YOK
Örnek Vestel firması batma sınırında iken Ahmet Nazif Zorlu ne yaptı Gitti Amerika'daki silikon vadisindeki  40 adet mühendisimizi  Manisa ya getirdi ve  ARGE ve planlamayı onlara bıraktı profesyonel mühendisler ile Vestel dünyada en fazla ihraca at yapan ve teknolojiyi yakaladı.
TDUB de sorun ne biliyor musunuz  Un var şeker Var ocak var ama profesyonel olarak helva yapacak yetenekte kimse yok.
Bu sitede ve başka internet sitelerinde okuduklarıma göre kurum ve kuruluşların bu şikayetleri okuduğu özelikle bankaların bazılarının takip ettiği konuşuluyor eğer bu sitede yazılan ve şikayet edilen konulara bir süre sonra SPK GıB SGK BDDK BANKALARIN EKSPERTZ BıRıMLERı nin karşı tedbirler alacağı ve soruşturmalar açacağı günler yakındır.

ankaraa

  • Ziyaretçi
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #32 : Kasım 22, 2013, 11:46:58 ÖÖ »
Mesut Bey'in dikkat çektiği bir konunun önemle üzerinde durulması gerekiyor.
TKGM tarafından 08.10.2013 tarihinde yayınlanan Genelge'nin 4. maddesinde ;
1 ) ...Değerleme uzmanlarının bu tür başvurularında, sistem üzerinden başvuru yaparak tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin tapu müdürlüğünde proje inceleme talebinde bulunan kişi olup olmadığının  www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme şirketi temsilcisi/değerleme uzmanı listesinden ve kimlik belgesinden kontrolünün sağlanarak başkaca bir belge aranmaksızın işlemlere yön verilmesi gerekmektedir." ıfadesi yer almaktadır.
http://www.tdub.org.tr/images/pdf/takbis_tkgm_talimati.pdf

Bu maddeden de anlaşılacağı üzere TAKBıS'e hangi şifre ile girildiyse, proje incelemesini de o kişi yapmak zorundadır.
Halbuki TDUB'un proje inceleme linki altında "http://www.tdub.org.tr/takbis-proje-inceleme.html" lisanslı olmayan çok sayıda kişi var. (Listede değerleme lisansı olmayan çok sayıda kişinin bulunuyor olması, teyit edilmiş kesin bir bilgidir. Dikkat edilirse, proje inceleme listesindeki isimler açıkça belirtilmemiş ve şirket ismi ve kimlik numarası sorulmuştur. Diyebilirsiniz ki o halde bunu nasıl teyit ettiniz. Ben istenenleri girerek teyit ettim. Kimlik numaralarına ulaşamayan arkadaşların da bunu teyit etmesi pekala mümkün. Çözüm ortağı şeklinde çalışan arkadaşlara sorularak da bu durum teyit edilebilir.)
Buradan, ya değerleme lisansı olmayan kişilere TAKBıS şifresi verileceği, ya da değerleme lisansına sahip olmadığı için TAKBıS şifresi alamayan kişilerin Tapudan proje inceleyebileceği sonucu çıkıyor. Birinci durum ihtimal dışı, çünkü TDUB tarafından açıkça reddedildi. Ancak ikinci durumun yaşanması kaçınılmaz olarak geçekleşecek. Ben TKGM' nün bu konuda yanlış bilgilendirildiğini düşünüyorum. Yazıdan anlaşıldığı üzere TKGM, projeyi lisanslı değerleme uzmanlarının inceleyeceğini sanıyor. Böyle olmasa, TKGM'nin tebliğinde "..tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin tapu müdürlüğünde proje inceleme talebinde bulunan kişi olup olmadığının  www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme şirketi temsilcisi/değerleme uzmanı listesinden ve kimlik belgesinden kontrolünün sağlanarak..." ifadesi olmazdı.
ılk aşamada, değerleme uzmanları listesinin TDUB'un resmi internet sitesinden kaldırılmasının sebebi de bence bu.
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2013, 04:12:49 ÖS Gönderen: ankaraa »

onur85

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 208
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #33 : Kasım 22, 2013, 01:12:15 ÖS »
Mesut Bey'in dikkat çektiği bir konunun önemle üzerinde durulması gerekiyor.
TKGM tarafından 08.10.2013 tarihinde yayınlanan Genelge'nin 4. maddesinde ;
1 ) ...Değerleme uzmanlarının bu tür başvurularında, sistem üzerinden başvuru yaparak tapu sicil bilgilerini görüntüleyen kişinin tapu müdürlüğünde proje inceleme talebinde bulunan kişi olup olmadığının  www.tdub.org.tr kurumsal internet adresinde güncel tutulan değerleme şirketi temsilcisi/değerleme uzmanı listesinden ve kimlik belgesinden kontrolünün sağlanarak başkaca bir belge aranmaksızın işlemlere yön verilmesi gerekmektedir." ıfadesi yer almaktadır.
http://www.tdub.org.tr/images/pdf/takbis_tkgm_talimati.pdf

Bu maddeden de anlaşılacağı üzere TAKBıS'e hangi şifre ile girildiyse, proje incelemesini de o kişi yapmak zorundadır.
Halbuki TDUB'un proje inceleme linki altında "http://www.tdub.org.tr/takbis-proje-inceleme.html" lisanslı olmayan çok sayıda kişi var.
Buradan, ya değerleme lisansı olmayan kişilere TAKBıS şifresi verileceği, ya da değerleme lisansına sahip olmadığı için TAKBıS şifresi alamayan kişilerin proje Tapudan proje inceleyebileceği sonucu çıkıyor. Birinci durum ihtimal dışı, çünkü TDUB tarafından açıkça reddedildi. Ancak ikinci durumun yaşanması kaçınılmaz olarak geçekleşecek. Ben TKGM' nün bu konuda yanlış bilgilendirildiğini düşünüyorum. Yazıdan anlaşıldığı üzere TKGM, projeyi lisanslı değerleme uzmanlarının inceleyeceğini sanıyor. Zaten ilk aşamada değerleme uzmanları listesinin ortadan kaybedilmesinin sebebi de bence bu.

Sayın meslektaşım,
Sorun da burada zaten. Malum TKGM kendisine TDUB tarafından iletilen listenin kontrolünü ve doğruluğunu, daha doğrusu geçerliliğinin teyidini yapmıyor, yapmasıda çok mümkün görünmüyor. Hâl böyle olunca şirketler ve Tdub, Tkgm'ye iletilen listeye lisans sahibi olmayan yüzlerce kişi tanımlamış olabiliyor. Tkgm'de özünde geçersiz olan bu listeye itibar ederek proje incelemesi sırasında kişi lisanslı olsun-olmasın, listede Tc kimliği ve ismi o listede ve veritabanında yer aldığı için 'bu kişi yetkilidir' diye ZANNEDEREK incelemeye icazet veriyor. Tabi buradaki husus şirketlerin ve Tdub'nin alenen TKGM'yi kandırması ve protokol hükümlerini manüpüle etmesidir. Bunun ihbarı veya tespiti halinde başta Tdub olmak üzere sorumluların ne tür cezai yaptırımlar söz konusu olabilir göreceğiz.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: Kasım 22, 2013, 03:08:01 ÖS Gönderen: onur85 »

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #34 : Kasım 23, 2013, 09:25:25 ÖÖ »
Arkadaşlar

Sorunu ortaya koyup, çözüm de üretmek gerekir. Çözümü empati yaparak düşünelim.

Türkiye’de yılda 700 bin rapor yazılıyor. Sahada lisanslı uzman sayısı yetersiz. El-hak doğrudur. Ankara’nın doğusundan gelen talepleri hangi uzman yazacak? Burada çözümü empati yolu üretmek gerekir. Birinci sorun bu.

Bankalara direkt rapor yazabilecek vasıfta kaç uzman var? 2500 lisanslı uzmanın kaçı bankaya direkt rapor yazabilecek; titizlikte, güvende? ıkinci sorun da bu.

Her iki sorunun da çözümü, sahada uzmanların çalışmasını teşvik edecek düzenlemeler yapılmasından geçiyor. Adına pozitif ayırım mı dersiniz, geciken adalet mi dersiniz ne derseniz deyin bundan başka çözüm yolu yok.

Bankalara lisanslı uzmanların direkt rapor yazılmasının önü açılmalıdır. Bu rapor, banka genel merkezinde inceleneceği için, raporu yazan kişinin titizliğinde sıkıntı var ise zaten rapor geri çevrilir. Lisanslı uzmana “sen lisanslı şirket aracılığı ile raporunu gönder” denilir. Direkt rapor yazma sisteminin getirilmesi halinde; bankalar denetmen sayısını artıracağından ücret bölüşümü de 1/3 oranında bankaya kalabilir. Burada lisanslı uzmanın SPK standardında geçmişte 500 veya 1000 tane rapor yazmış olma kriteri getirildiği zaman zaten tartışma biter. (Sahada çalışarak yazmış olması şart. Masa başında imza atması değil.)

Lisanslı uzmanın bulunmadığı birçok şehir var. Burada uzman yardımcısı unvanı ile mevcut durum devam edebilir.

Bir şehirde lisanslı uzman var ama, rapor talebi uzmanın kapasitesinin üzerinde ise, orada talepler önce uzmana, sonra uzman yardımcılarına atanmalı. Tüm tartışmaların temelinde bu husus yatıyor. Uzman boş boş beklerken, ekspere iş atanması sindirilebilecek bir durum değil.

Peki hayalini kurduğum bu dünyaya kavuşur isek ne olur: Öncelikle marjinal şirketler bir bir kapanır. şirketlerde çalışan uzmanlar Türkiye’nin hangi şehrinde açık var diye haritadan kendisine yer arar. şirket sayısı makul seviyeye düştüğü zaman, bankalara karşı ayakta kalan şirketlerin eli güçlenir. şartlar yeniden gözden geçirilir. Lisanslama imtihanı, formalite olmanın üzerine çıkar. Bu imtihana giren eksperler kursa giderek mutlak kazanmanın yolunu arar. ımtihanlardaki başarı yükselir. Birkaç yıl sonra tüm raporlar lisanslı uzmanlarca yazılır. En sonun da da Uluslararası Değerleme Standartları’nın ülkemizde de harfiyen uygulanmasının sevinci yaşanır. 

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #35 : Kasım 23, 2013, 09:35:03 ÖÖ »
TDUB tarafından düzenlenecek olan 28-29 Kasım günleri yapılacak olan değerlendirme toplantısının, iş gününe gelmesi sebebi ile katılımın sınırlı olacağı kanaatindeyim. Bu sebehle toplantının Ankara veya ıstanbul'da Cumartesi günü yapılması daha mantıklı olur mu? Bu konuda TDUB'a mesaj attım. Bu fikri benimsiyor iseniz, sizler de mesaj atabilir misiniz?

Toplantıya uzman arkadaşların katılması faydalı olacaktır. Yoksa buraya yazanlar için "klavye kahramanları" sıfatı yapıştırılabilinir. Çok uzakta olmama rağmen, fırsat bulur isem katılacağım.

asyadegerleme

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 44
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #36 : Kasım 23, 2013, 10:03:24 ÖÖ »
Sayın Maraş yorumunuza katılıyorum.
Tüm Türkiye'de 2000-2200 arasındaki Lisanslı Değerleme uzmanı ve 3 yıllık süresini doldurmamış lisans hak sahipleri ve şirket bünyesinde çalışan en az 1 yıllık tecrübeli personel ile raporlar rahatlıkla yazılabilir.
Bunun için birliğin Lisanslı harita büroları, noterler uyğulamaları,eczacılar uygulamaları sektörümüze yorumlamaları gerekmektedir.
TKGM nün aylık ve yıllık Tüm ıl ve ilçelerde kat adet ipotek işlemi yapıldığı istatistik cetvelleri istenebilir, hangi ildeki ipotek işlemleri için hazırlanması gereken rapor sayısını tespit eder aylık ortalama 40-45 rapor sayısına bölünerek ilin ve ilçelerinin kaç adet lisanslı değerleme uzmanı ile raporlarının düzenlenebileceğini tespit edebilir. şirketler gerek çözüm ortağı gerek se tam zamanlı personel çalıştırmada bu tespitlere göre planlama yapabilir.
Çözüm ortaklarına şu ana kadar %50 payla çalıştırıldığı çözüm ortakları bulunamayan güney doğu Karadeniz ve Eğe Bölgesindeki değerleme uzmanlarına da %60 ile çalıştıklarını hepimiz biliyoruz.
Eğer Lisanslı değerleme uzmanlarına şirketler %60 pay vermeyi kabul ederse sorun biter bankalardan iş alamı yan 80 yakın şirket kendisini tasfiye eder
lisanslı elemanları bulundukları ilde çözüm ortağı olarak devam eder kalan 30-35 firmada bankalardan günün şartlarına göre gerek yol parasını gerekse  işin mahiyetine göre değerleme ücretlerinde düzenleme yapabilir, şirket sayısı azalıp kalanların iş hacmi artacağından şirketlerin maddi yönden kaybı olmaz.
ıl ve ılçe bazında Lisanslı değerleme uzmanı ve şirkette tam zamanlı çalışan lisanslamada süresi eksik olan arkadaşların TDUB birliğinde ıllerde çalışan çözüm ortakları lisanslı uzmanlar ve lisans hak sahiplerin hangi şirkete rapor hazırladığı  excell tablosunda güncel tutulması halinde bankalar listeye bakacak örneğin Elbistan da kim çalışıyorsa işi onun çalıştığı şirkete yönlendirecektir. Bankalar yol parası vermeden kurtulacak  ilçelerde oturan uzmanlarda rahatlıkla kendi ilçesinde çalışma imkanı bulacak ve tamamen profesyonelleşecektir. Verdiği değerler itiraza neden olmayacak ve bankalar zamandan kazanacaktır.
Tebliğ tasarlandığı şekilde çıkarsa zaten lisanssız olanların çözüm ortaklığı kalkacağından bu sistem rahatlıkla uygulanabilecektir. şirketlerde çalışan SPK sınavlarına giren mimar mühendis gençlerde artık lisanssız çalışmanın zor olduğunu anlayacak inanıyorum ki 45-55 yaş aralığındaki emekli arkadaşların 2 sınavda verdiği bu sınavı bu arkadaşlarla rahatlıkla vereceklerine inanıyorum.
TDUB isterse TKGM den ıl ve ilçelerde son 3 üç yılda yapılan ipotek işlemlerinin listesini alabilir ve 3 yılın ortalamasın göre aylık ortalama 40 rapor düzenleneceği varsayımıyla il ve ilçe bazında gereken değerleme uzmanlarının planlamasını yapıp Web sahifesinde tablo halinde yayınlayabilir bankalar ve şirketler bu planlamaya göre gerekli çözüm ortağı ve tam zamanlı personel planlamasını yapabilir.
Eczacılar odası, Likab büroları, noterler birliği diğer bazı birliklerin tüm ülkede nasıl planlama ve organizasyon yaptıklarıda  incelenebilir ve faydalanabilir.
Birliğin ilk aşamada basit bir planlama ile bu tabloları yapıp öncelikle lisanslı değerleme uzmanlarının çalıştırmayı teşvik etmeli eksik kalan yerlerde SPK ile görüşülüp tecrübe süresini 2 yıla indirebilir. Ben şahsen mevcut genel sekreter ve sekretarya ile bunların yapılabileceğine inanmıyorum.

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #37 : Kasım 24, 2013, 04:35:15 ÖS »
Değerli Arkadaşlarım,

Kapitalist öğretide; bütün iktisadi modeller; ihtiyaçların sonsuz, kaynakların kıt olduğu varsayımı üzerine inşa edilmiştir. Bu yüzden de; uluslararası  rekabete açık,  modern iş idaresinde hatta kamu yönetiminde  "inovasyon"  kavramının önemi gitgide artmaktadır.

Bilişim, otomasyon  ve teknolojilerin yetersiz olduğu 70'li yıllarda temel sorun üretimdi...Korumacılık ve yüksek gümrük duvarları sayesinde,  pazarlama sorun olarak görülmüyordu. O yıllarda temel amaç;  iş basitleştirme, süreç analizi, model kurma v.b yaklaşımlarla;  verimliliği  ve rekabet gücünü artırarak, iktisadi faaliyetlerin sürdürülebilirliğini sağlamaktı. Bu kavramlar; finans mühendislerinin, endüstri mühendislerinin ve yönetim kademesinde görev alan işletmecilerin neredeyse amentüsü olarak kabul görürdü.

Bugün, ulaştırma, lojistik ve sınırsız  iletişim imkanları sayesinde  siyasi sınırların ortadan kalktığı, çok farklı bir dünyada yaşıyoruz .  ıktisadi  hayata dair bütün paradigmalar kökten değişmiştir.  Bu yüzden yeni kavramlara ve yeni bakış açılarına ihtiyaç duyuluyor. şimdilerde buna inovasyon deniyor.

OECD ile Eurostat’ın birlikte yayınladığı Oslo Kılavuzu'nda inovasyon  şöyle tarif edilmiş: “ınovasyon, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya da hizmet), veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni bir  yöntemin uygulanmasıdır.”

Özetle inovasyon; her türlü mal ve hizmet üretiminde var olan mevcut süreçleri devrimci bir bakış açısıyla yeniden gözden geçirip; sorunlu alanları sistemden ayıklamak, onların yerine de  yeni kurallar ya  da  yeni yöntemler koymaktır.

ınovatif bir bakış açısıyla; değerleme hizmet süreçlerine baktığımızda, mevcut sistemin hiç bir bilimsel araştırmaya  ve hiç bir istatistiki veriye dayanmadan tamamen el yordamıyla düzenlendiğini ve düzenlenmeye çalışıldığını çok net bir şekilde görürüz.


ılk soru şu; TDUB üyesi lisanslı değerleme uzmanları  Türkiye'de yerleşik bankaların , bütün taşınmaz değerleme taleplerini 48 saatlik süre içinde karşılamak zorundalar mı?

Cevap: Hayır değildir. ımtiyaz şekerine bulanmış  bu hukuksuz dayatma, alt yapıları, insan kaynakları ve sermayeleri  yetersiz  lisanslı değerleme şirketlerini  önce  “ outsourcing”  tuzağına düşürmüş, ardından da  topyekun sahtekarlık ve düzenbazlık batağına sürüklemiştir.  Bu uygulamadan derhal vazgeçilmelidir.

ıkinci soru; BDDK, 2011 yılında  SPK lisanslı değerleme şirketlerine, değerleme yapma imtiyazı verirken ya da bu kararı alırken kiminle müşavere etmiştir ve bu stratejik kararı hangi istatistiki verilere dayandırmıştır?

Buna bağlı olarak bir diğer soru ise; 2001 Yılından bu yana, SPK idaresi taşınmaz değerlemesi alanında hukuki düzenlemeler yaparak,  lisanslama çalışmalarını başlatmışken; BDDK idaresi, hangi gerekçelerle,  taşınmaz değerleme sürecine müdahil olmuş ve sistemi sulandırmıştır?

Cevap:  Bunun mantıklı bir cevabı yoktur.  Farklı iki kamu kurumunun  aynı alanda veya  aynı konuda  birbiriyle çelişen farklı uygulamalar  yapması ve  farklı  düzenlemeler getirmesi kamu kaynaklarının israfıdır. Bu husus;  TBMM ve SAYIşTAY tarafından  etraflıca araştırılması gereken bir hadisedir.

Üçüncü soru; Türkiye'de yerleşik yerli ya da yabancı sermayeli finans kurumları ve bankalar; hem kredi veren taraf,  hem de değerleme ihalesi açarak ve kendi şartnamelerini dayatarak  taşınmaz değerlemesinin bağımsızlık ve tarafsızlık ilkesini ihlal etmelerinin yasal ve makul bir gerekçesi var mıdır?

Cevap: Hayır yoktur. Bu uygulama,  Türk mevzuatına girmiş olan,  SPK ve BDDK idareleri tarafından referans alınan, genel kabul görmüş uluslararası değerleme standartlarına aykırıdır.  Bugün itibariyle; Türkiye’de taşınmaz teminatı karşılığı verilen kredilere mesnet teşkil  eden  hiçbir değerleme raporu, gerçek manada  bağımsız ve tarafsız olarak hazırlanmamıştır. Sistemin bizatihi kendisi, değerleme sürecini farklı yorumlayan şartnamelerle,  ihale aşamasından kontrol aşamasına kadar  değerleme uzmanlarının hazırladığı raporlara müdahale etmeyi ve nihai rapor sonuçlarını değiştirmeyi olağan bir durummuş gibi kabul etmektedir. şaibe, şirketler, uzmanlar ya da finans kurumlarından değil sistemin bizatihi kendisinden kaynaklanmaktadır.

Dördüncü soru; bütün bu toz duman arasında, bütçeden  milyonlarca lira tahsisat alan  BDDK, SPK ve T.C Merkez Bankası idarelerinin, hatta   TDUB yönetiminin elinde; son 3 yıl içinde; benim hangi bankaya, hangi lisanslı şirket aracılığı ile, kaç tane rapora imza attığımı  yahut ta bilgim ve onayım dışında adımın ve imzamın kullanıldığını gösteren istatistiki bir veri var mıdır?

Cevap:  Hayır yoktur. Ne TDUB, ne SPK ne de BDDK  idarelerinin kayıtlarında;  Türkiye’de hangi uzmanın, hangi bankaya, kaç tane rapor düzenlediği ve imza attığının kaydı yoktur.  Bu temel bilgi ve istastiki veri olmadan  ne TDUB  ne SPK idaresi  hiçbir sağlıklı düzenleme yapamaz. Eğer, böyle bir veri tabanı var ve kamuoyundan gizleniyorsa bu durum dahi başlı başına bir suç konusu olur...

TAKBıS olayında, TDUB yönetiminin düştüğü güç durumun esas nedeni;  bizlerin ısrarla sahtekarlık ve düzenbazlık dediğimiz olayların farkında olmadıklarından kaynaklanmıştır. Değerleme mesleğini bilfiil icra eden bizler;  sistemde süregelen çarpıklıkları, sahtekarlıkları ve düzenbazlıkları  hiç kimseden çekinmeden yazılı olarak ifade ettik ve etmeye devam ediyoruz.  Mevcut TDUB yönetimi ise;  bütün bunları dile getirdiğimiz için; şahsımı TDUB, SPK ve BDDK idarelerine HAKSIZ ıTHAMDA bulunmak ve ıFTıRA ATMAKLA  suçlayarak , bana disiplin cezası vermeye teşebbüs etti. Bugüne kadar edindiğim tecrübelere göre; gerçek profesyonel iş dünyasında; iki temel kural vardır. Başarı ödüllendirilir, hata yapan yönetici ise bunun bedelini öder...Bu süreçte dahi,  bizatihi TDUB yönetiminin kendisi,  TDUB disiplin yönetmeliğinin 21. maddesini alenen ihlal etmiştir. TDUB yönetimi, şayet dönem sonuna kadar göreve devam etmek istiyorsa;  bu konuda, mutlak surette özeleştiri yapmak zorundadır.

SONUÇ:  Lütfen, sorunlara çözüm ararken; bize dayatılan, önümüze konulan  hiçbir haksız ve hukuksuz uygulamaya; sanki “ Allah’ın Emri” gözüyle  bakmayalım.  Kanun maddeleri de dahil, hiçbir kurala, tebliğe körü körüne bağlı kalmadan, beynimizi tamamen özgür bırakarak bağımsız ve yaratıcı düşünelim.  Aksi takdirde; hepimiz,  “ öğretilmiş çaresizlik”  tuzağına düşerek, kısır döngü içinde döner dururuz.

Nasıl ki bankalar; işlerine  gelmeyen  il ve ilçelerde şube açmıyor ve hizmet götürmüyorsa, TDUB mensupları da bankaların bütün değerleme  taleplerini 48 saat içinde karşılamak zorunda değildir.  Malum BDDK kararının hiçbir bilimsel, hukuki ve mantıklı bir temeli yoktur.  Bu karar,  tümüyle afaki  gerekçelerle alınmıştır. BDDK idaresi, dürüstçe  bu kararın gerekçesini , hangi verilerle ve hangi  hukuki ve bilimsel gerekçelerle  temellendirdiğini Türk kamuoyuna açıklamak mecburiyetindedir.

« Son Düzenleme: Kasım 24, 2013, 09:55:56 ÖS Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #38 : Kasım 25, 2013, 06:05:34 ÖS »
Mevcut sistemin neresine baksan dökülüyor; üye aidatı adı altında Lisanslı Değerleme Uzmanlarından "Birliğimizin 22 Aralık 2012 Cumartesi günü gerçekleşen Birinci Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı’nda "Birlik üyelerinden 2013 yılı için 300 TL (ÜçyüzTL) tutarında yıllık aidatın 2013 yılı Ocak ve 2013 Temmuz ayları içinde iki eşit taksit halinde alınmasına" karar verilmiştir. " ayrım yapmadan 300 TL ücret talep ediyor. şirketlerden de 5000 TL topluyor.
Faileyette olan meslek odalarında şehir plancıları odası, makine mühendisleri odası, çevre mühendisleri odası... üyelerinden aidatların yanında yaptıkları işlerdende para topluyor ve yapılan işleri denetliyorlar. Yani hiç iş yapmayan bir üye sadece aidatla katkı sağlarken iş yapan üyeler kazançlarıyla orantılı katkıda bulunuyorlar. TDUB şirketlerden 5000 TL alıyor yukarda bahsettiğim tarzda bir sistemle yapılan işler denetlense ve şirketler yaptıkları iş oranında katkı sağlasa bu rakam 1000 rapor için şirket başına 30000 tl 35000 tl yi bulur. Yani burada da TDUB şirketleri koruyor.

"Bildiğiniz üzere 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’nun 76’ncı maddesi hükmü uyarınca, Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği üyelerinin vereceği değerleme hizmetlerine ilişkin olarak, 2013 yılı Gayrimenkul Değerleme Asgari Ücret Tarifesi ve Uygulama Esasları 09 Mart 2013 tarih ve 28582 Sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir." yayınlanan SPK kararının 6.maddesinde üyeler arasında ayrım yapılıyor ve deniyorki "Birlik üyelerinin, değerleme hizmetini tümüyle başka bir birlik üyesine devretmeleri ancak müşterileriyle yapacakları değerleme hizmeti sçzlemesinde buna izin verern bir hüküm bulunması şartıyla mümkündür. Bu halde, ekli tarifede belirtenen asgari ücretin en az %50'sinin  hizmet alınan diğer Birlik üyesine ödenmesi şarttır. bu kapsamda ödenecek ücret ve masraflar ile bunların ödenmesine ilişkin esaslar değerleme hizmeti veren Birlik üyesi ile hizmeti devralan Birlik üyesi arasında yapılacak yazılı sözleşmede önceden belirlenir." denmiş burası çok komik birliğe üye lisanslı gayrimenkul değerleme uzmanları bankalardan bireysel iş alamıyorlar bu açıdan bakıldığında hangi üye hangi üyeye iş alıpta verebilecek. şunu öğrenmek istiyorum Değerleme şirketleri TDUB'a üye midir üye değil midir? şirketler hukuken TDUB'a üye değiller ise bu maddede hukuksuzdur ve yapılan sözleşmelerin hukuki dayanağı yoktur.
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2013, 06:09:54 ÖS Gönderen: creacer »

auzgur

  • Ziyaretçi
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #39 : Kasım 26, 2013, 09:27:44 ÖÖ »
Sn. creacer,
TÜRKıYE DEğERLEME UZMANLARI BıRLığı STATÜSÜ'nde,
"Amaç
MADDE 1- (1) Bu Statünün amacı; Türkiye’de sermaye piyasası mevzuatı
çerçevesinde gayrimenkul değerleme faaliyetinde bulunmak üzere kendilerine
gayrimenkul değerleme uzmanlığı lisansı verilen kişilerin üye olacağı
, tüzel kişiliği haiz,
kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Türkiye Değerleme Uzmanları
Birliğinin yapısı, üyelik esasları ile görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir." şeklinde açıklanmıştır.
Ancak,
6362 NOLU SERMAYE PıYASASI KANUNU'nda,
"Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği
MADDE 76 – (1) Gayrimenkul değerleme uzmanlığı lisansına sahip olanlar ile değerleme kuruluşları, tüzel
kişiliği haiz kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Türkiye Değerleme Uzmanları Birliğine üye olmak
için başvurmak zorundadırlar." denmiştir.
Buna göre, statü hükümlerinin, kanun hükümleri esas alınarak güncellenmesi gerekmektedir.
Zira
"Türkiye Sermaye Piyasaları ile Türkiye Değerleme Uzmanları Birliklerine ilişkin geçiş hükümleri
GEÇıCı MADDE 5'te
(3) Türkiye Değerleme Uzmanları Birliğine üye olması gereken değerleme kuruluşları, 75 inci maddenin
üçüncü fıkrası uyarınca düzenlenen Statünün yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde Türkiye Değerleme
Uzmanları Birliğine başvurmakla yükümlüdürler. Bu süreyi izleyen üç ay içinde yeni statüye uygun olarak
organlarının seçimini yapmak üzere, Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği, üyelerini genel kurul toplantısına çağırır." hükmü mevcuttur.

Yani Sermaye Piyasası Kanunu 75/3'e göre belirlenecek statü yürürlüğe girene kadar, değerleme kuruluşlarının TDUB'a üyelik şartı bulunmamaktadır. Ancak mevcut yasalarımıza göre değerleme kuruluşlarının TDUB'a üyeliği zorunlu tutulmuştur. Burada sadece yeni statünün yürürlüğe girmesi beklenmektedir.



« Son Düzenleme: Kasım 26, 2013, 09:32:53 ÖÖ Gönderen: ali11 »

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #40 : Kasım 26, 2013, 10:35:43 ÖÖ »
Hissedarları ve yönetim kurulu üyelerinin neredeyse yarıdan fazlası  DEğERLEME UZMANI bile olmayan, Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş, kar amaçlı, tüzel kişi sermaye şirketlerinin; kamu kurumu niteliğindeki bir meslek kuruluşuna üye olması, T.C Anayasası'na ve  bizatihi SPK kanununun genel hükümlerine ve ruhuna aykırıdır.  

SPK kanununun 74. maddesinde; tüzel kişi sermaye şirketlerinin üye olacakları  Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği  ihdas edilmiştir.  şirketler, bu birliğe üye olmalıdır.

Statü yayınlandığında... Bu madde idari davaya konu edilerek, iptali için Anayasa Mahkemesine taşınacaktır.
« Son Düzenleme: Kasım 26, 2013, 10:50:03 ÖÖ Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

auzgur

  • Ziyaretçi
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #41 : Kasım 26, 2013, 10:58:43 ÖÖ »
Mesut Bey,
Sizinle aynı fikirdeyim. TDUB'a, değerleme kuruluşlarının üyeliğini, ben de problemli görüyorum.
şirketlerin TDUB'a üye olamadığı günümüzde, ağırlıklı olarak değerleme kuruluşlarındaki yöneticiler TDUB'un da yöneticisi oluyor. şirketlerin üyeliği söz konusu olursa, bu durumun perçinleneceği ve TDUB yönetiminde var olan değerleme kuruluşu yöneticisi ağırlığının artacağını yahut TDUB yönetiminin bütünüyle değerleme kuruluşu eski/yeni yöneticilerinden oluşacağını düşünüyorum.
Benim arzum, TDUB yönetiminin, en azından ağırlıklı olarak, mümkünse bütünüyle, bir şirketin menfaatini gözetmek durumunda olmayacak veya zorunda kalmayacak ve şirketlerinin alacağı kararların gereğini TDUB'un çalışmalarına yansıtmayacak uzmanlardan oluşmasıdır.
* Herkes yahut şu kişi bunu yapıyor demiyorum. Ancak böyle bir ihtimale yönetimde yer verilmemelidir, bu yapılamıyorsa/yapılmıyorsa, yönetimde böyle bir durumun ağırlık kazanması ihtimali engellenmelidir diyorum. ışin tabiatı bunu gerektirir kanaatimce.
« Son Düzenleme: Kasım 26, 2013, 11:15:54 ÖÖ Gönderen: ali11 »

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #42 : Kasım 26, 2013, 12:12:01 ÖS »
Ali Bey,

Bulanık suda balık avlamak niyetinde olan birileri; hem bizlerle fena halde dalga geçiyor, hem bankaları, hem vatandaşları hem de okuldan yeni mezun olmuş gencecik çocukları dolandırıyor.

Bu ve buna benzer hadiseler başka sektörlerde de var. Ama, bizim olayımızda; tüm bu fırıldaklar, SPK ve BDDK gibi iki güzide kamu kuruluşunun denetimi ve gözetimi altında çevriliyor.  Benim kafamın basmadığı nokta da burasıdır.

Yıllar önce; Hollywood yapımı,  Curtis Hanson'ın yönettiği;. Kevin Spacey, Russell Crowe, Guy Pearce ve  Kim Basinger'in oynadığı L.A CONFIDIENTIAL ( Los Angeles'in sırları) isimli bir film seyretmiştim... Maalesef , o filmin konusuyla maruz kaldığımız olaylar arasında ciddi bir paralellik kurmaya başladım.

Perdenin arkasında kim var? Gerçekten de merak ediyorum...
« Son Düzenleme: Kasım 26, 2013, 05:12:11 ÖS Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #43 : Kasım 26, 2013, 12:52:22 ÖS »
Amerikanın yeniden keşfedilmesine gerek varmı ; benim üyesi olduğum meslek odasında meslekle alakalı işleri yapabilmek için şirketler her sene tescil işlemi yaparlar.
Tescilini yaptıran şirket o meslekle alakalı işleri yapar ve odayada 1 sene içinde yaptırdıkları iş oranında katkı sağlarlar üye aidatı 120 tl dir, sene içerisinde tescilini yaptırıp iş yapan şirketlerin odaya ödediği rakam 30 000 -100 000 tl aralığındadır. Değerleme sektöründe ise işin bütün kaymağını alan şirketler 5000 tl senelik ödeyerek sıyrılmışlar ne ala memleket...

Ali11 arkadaşım açıkladığın düzenlemelerden anladığım; Değerleme Sktörü için sunulan mızrak çuvaldan büyüktür. Bu mızrağı çuvala nasıl sığdıracaklar birlikte göreceğiz. Ama takip ettiğim kadarıyla yaşanan süreçte karar alma mekanizmalarının tavrı açıktır, ben bu kararı aldım sizde uyun. Kararı aldında neye göre aldın? hangi kriterleri göz önünde bulundurdun? elinde hangi istatistik veri var?

Düzenleme yaptım lisanslı değerleme uzmanları çözüm ortağı şeklinde çalışmak zorundadır. lisanslı şerketlerle sözleşme dahilinde yaptığı işin yayınladığımız liste fiyatı üzerinden yüzde 50 sine razı olmak zorundadır diyorsun ama neye göre yüzde 50 neden yüzde 10  - 20 - 30 - 40  - 90 - degilde yüzde 50 bilimsel bir açıklama yok elde veri istatistik yok...
Yeni açıklanacak 2014 listesinde lisanslı şirketlerde veya herhangi bir şirketde lisanslı gayrimenkul değerleme uzmanı vasfıyla çalısştırılacak Gayrimenkul Değerleme Uzmanlarının minimum aylık miktarıda verilmelidir. Not şeklinde neden liste fiyatı üzerinden yüzde 50 nin çözüm ortağına yeteceginede bir açıklık getirilmelidir.
« Son Düzenleme: Kasım 26, 2013, 02:23:56 ÖS Gönderen: creacer »

pacey

  • STANDART
  • **
  • İleti: 18
Ynt: TAKBıS PROTOKULU TDUB SıTESıNDE YAYINLANMIşTIR.
« Yanıtla #44 : Ocak 14, 2014, 10:18:46 ÖÖ »
nasıl gidiyor? işlemler nasıl hızlı yürüyor değil mi? allah razı olsun bu protokolü hazırlayanlardan.