Gönderen Konu: Arkadaşlar ilave edeceğiniz şeyler muhakkak vardır,  (Okunma sayısı 2083 defa)

Degerlemeuzmani

  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 1
Arkadaşlar ilave edeceğiniz şeyler muhakkak vardır,
« : Ekim 07, 2012, 07:00:34 ÖÖ »
Sayın Yetkili ,
Sermaye Piyasası Kurulunca yetkilendirilmiş bir Değerleme ve Danışmanlık firmasında Değerleme Uzmanı olarak görev almaktayım.
Mesleğimizin öncelikli ve asli gereklerince Tapu Kadastro sicil ve kayıtları ile yakından ilgili ve Tapu Kadastro Müdürlükleri'nde ciddi mesai harcayan çalışanlarız.Günümüzün yaklaşık 6-7 saati Türkiye'nin dört bir yanında mevcut Tapu ve Kadastro Müdürlükleri'nde geçiyor.Ben yaşadığım sorunları , şahit olduğum ve çoğu sektör çalışanımıza göre çarpıklık olarak nitelendirdiğimiz sorunları paylaşmak ve çözüm önerilerimizi iletmek istedim.
- Tapu ve Kadastro Müdürlükleri'nde sicil incelemek için müracaat eden Baro üyesi Avukatların herhangi bir sorun ve engel ile karşılaşmaksızın , herhangi bir döner sermaye harcına tabi tutulmadan ilgili sicil ve proje kayıtlarına rahatlıkla erişebildiklerine şahit oluyoruz.
Bizler de en az Avukatlık mesleğini icra eden kişiler kadar talep ettiğimiz bilgi ve belgeler ile alakalı en az bu değerli meslek gurubunun üyeleri kadar o bilgilere ihtiyaç duyan kişileriz.
Medeni Kanun bu durumu ,
"Madde 1020.- Tapu sicili herkese açıktır.
    ılgisini inanılır kılan herkes, tapu kütüğündeki ilgili sayfanın ve belgelerin tapu memuru önünde kendisine gösterilmesini veya bunların örneklerinin verilmesini isteyebilir.
    Kimse tapu sicilindeki bir kaydı bilmediğini ileri süremez. " şeklinde ifade etmiştir.
Bizler , üzerinde değerleme çalışması yapmış olduğumuz taşınmaz mallar ile alakalı , gerek Bankalar tarafından hazırlanan yetki belgelerini, gerek Firmalarımız tarafından adımıza hazırlanan yetki belgelerini , gerek konu ile ilgili tahakkuk ettirilen harçları ödememize rağmen bilgi ve belgelere erişimde engeller ve kısıtlar ile karşılaşıyoruz.
Zira çoğu Tapu Müdürlüğü , Değerleme Uzmanlarına bilgi ve belge sunumunu haftanın belirli günlerine veya günün belirli saatlerine sıkıştırıyorlar.Bu durum çalışmalarımızı menfi yönde etkilemekte , bazı durumlarda aynı anda birden fazla yerde olmak zorunda bırakmaktadır.Hiç bir mülki ve idari makam Olur'u alınmadan resen alınan bu kararlar ile uygulama yapılmaktadır.
-(Ayrıca Kanun yukarıda izah ettiği şekilde emrediyorsa , neden bu kanunun gereği bir Döner Sermaye harcına bağlı tutuluyor , bunu da anlayamıyorum.Eğer bu şekilde olması gerekiyorsa şu an sizden bilgi ve görüş talep eden ben ,bu yazdıklarımdan ötürü herhangi bir döner sermaye harcına tabi tutulacak mıyım? Döner Sermaye Harcını ödemeye gücü olmayan herhangi bir vatandaş ihtiyaç duyduğu bilgiye , ilgilisi olduğu halde erişemiyecek mi ?)
-ıncelemek istediğimiz taşınmazlara ait Kat irtifakına esas onaylı mimari projelerin fotoğraf çekme yoluyla kayıt altına alınması talebimiz şiddetle reddedilmekte,Müdürlük çalışanlarının çoğu zaman saygı sınırlarını zorlayan tepkileri ile karşılaşmaktayız.Bizim bu talebimiz hem Müdürlük çalışanlarını hem kendimizi o an içerisinde çalışanlarınızı ve ortamı daha fazla meşgul etmek istemeyişimiz, çalışma sonrasında bilgi kontrolünün daha sağlıklı olabilmesi adına fotoğraf ile durumu sabitlemek isteyişimizden kaynaklanmaktadır.Neden bir projenin fotoğraflanması mahremiyet bahane edilerek yasaklanırken, proje üzerinde kopya kagıdı kullanılarak örnek çıkarılması ya da basit bir örneğinin çizilmesine müsaade edilir.Fotoğraf çekilmesi mahremiyeti zedeliyorsa, bu yöntemler ile elde edilen bilgi bu mahremiyeti zedelemez mi ?
-Değerleme Uzmanlarına incelemek istedikleri siciller ile alakalı olarak tahakkuk ettirilen Döner Sermaye Harçları için çoğu yerde Banka şubelerine yönlendirilmekte ,uzak mesafede konumlu Banka şubeleri ise, 10 TL harç ödeyebilmek adına bazen 20 TL'nı geçen yol harcamaları ve 2 saati aşan sıra bekleme sürelerine katlanmak zorunda bırakıyor bizleri.
-Takdir edilmelidir ki bizler diğer her sıradan vatandaş gibi çok nadir aralıklarla değil nerdeyse her gün ve her saat bu Müdürlük'lerde işlem yapmak zorundayız.Belki ömrü boyunca tek bir defa Tapu Müdürlüğü'ne gelip beklemek olduğu süreden dem vuran , bu konularda belkide sizlere sitem ve şikayet mailleri yazan çok sayıda insana şahit oluyoruz.Biz her gün bedeli maddi olarak ölçülemeyecek kadar zamanımızı ayakta sıra bekleyerek geçiriyoruz.Bütün bu müracaat ve tahsilat süreçlerini hızlandıracak işimizi daha pratik şekilde halledebileceğimiz, gerek bizleri gerekse Kurum çalışanlarını rahatlatacak tedbirler alınamaz mı? Daha önce bir genelge ile önü açılan POS makinaları ile tahsilat yöntemi yaygınlaştırılıp belkide zorunlu hale getirilemez mi ?
-Özellikle arşiv bölümlerinde görevlendirilen memurların , genel olarak çok katı tutumlu oldukları,asık bir yüz ifadesi ile gezindiğini görüyor,bazen soru sormaya çekiniyorum.Bir çoğunun hitap sorunu olduğunu , saygı ve seviye konusunda eğitime ihtiyaç duyduklarını düşünüyorum.Çünkü bir çok defa haddi aşar uslup ve sözlere maruz kaldım.Bu hususta özellikle isim ve Müdürlük adı belirtmek istemiyorum zira bu sorun nerdeyse her Müdürlük'de mevcut.Göreceli olarak işlem memurluğu yapan çalışanlarınız daha saygılı ve yardımsever.

Bizler Kamusal görev icra ettiğimize inandığımız saygın ve onurlu insanlarız.Zira birçok teknik ,idari hata ve problemin kaynağına iniyor, gerekli tedbirlerin alınmasına ve tashihlerin yapılması adına aracılık ediyoruz.Bunun en basit örneği Türkiye'de binlerce ana taşınmazın blok ,  onbinlerce bağımsız bölümün trampa ihtiyaçlarının ortaya çıkarılması,hatalı tapu kütüğü kayıtlarının ortaya çıkarılması olabilir.
Ayrıca ürettiğimiz hizmet Türk Finans sektörünü bir tren olarak kabul ettiğimiz de lokomotif olarak kabul edilebilecek kadar önemlidir.Her yıl hazırladığımız yüzbinlerce değerleme raporu ile sektöre ihtiyacı olan Uzmanlık bilgi ve deneyimini,güveni ve sırtlandığımız sorumluluk ile de risklerini minimize etme imkanını hizmet olarak sunuyoruz.Değeri milyarlarca lira tutan taşınmazların teknik ve yasal bütün sorumlulukları gerek kanun ve yönetmelik gerekse hazırlanan özel iş sözleşmeleri ile biz Değerleme şirketleri ve Değerleme Uzmanlarının sırtına yüklenirken, en doğal hakkımız ve ihtiyacımız olan bilgi ve belgeye erişim imkanımızın neden bu kadar kısıtlı olduğunu neden bu kadar zor olduğunu inanın anlayamıyorum.
Bizler artık Müdürlük'lerinizde ikinci sınıf insan , rahatsız edici unsur ya da zaman kaybı olmak istemiyoruz.
Son olarak sizlerden talebimiz , lütfen bizlere hakettiğimiz saygınlığı ve Müdürlük çalışanlarınız gözünde yitirdiğimiz itibarımızı iade edin.Eğer bu yaralara bugün neşter vurulmazsa elbet bu cerahat birgün rahatsız edici şekilde ortaya çıkacak ve gerçekten ortaya çıkan koku herkesi rahatsız edecek.
Saygılarımla,

uzmanonder

  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 1
Ynt: Arkadaşlar ilave edeceğiniz şeyler muhakkak vardır,
« Yanıtla #1 : Ekim 07, 2012, 09:20:43 ÖS »
Teşekkür ederiz, çok iyi konulara değinmişsiniz. Ekleyecek daha çok şeyler var, nereden başlasam bilemiyorum?
* Banka harçlarından bahs ediyorsunuz , öyle yeni yöntemler ekliyorlar ki öncekilere de razıyız demeye başladık. Yeni sistemde bankada kuyruk beklediğimiz yetmiyormuş gibi şimdi de ikinci bir harç makbuzu daha tutuşturmaya başladılar elimize onu da vergi dairesine yatıracaz. Bir de vergi dairesine kadar git orada da sıra bekle. Hadi yatırdınız projeye hemen göremeyecekmişiz, telefonumuza mesaj gelecekmiş yazılan  gün ve saatte proje ve takyidat sorgulaması yapacakmışız. Güler misin ağlar mısın ?  1 dakikalık zaman kaybına bile tahammülümüz yok iken şu teknolojik ortamda yapılan işleme, zaman kaybına dikkatinize çekmek isterim. Benim bildiğim yeni sistem ve yöntemler vatandaşın yorulmamasını ,işlerin daha kolay ve hızlı yürümesine katkıda bulunur. Lütfen üyesi olduğumuz , aidat yatırdığımız TDUB sesimizi duyun artık. Bir şeyler yapın ama lütfen bu yeni usuller çıkmadan önce hareketlenin. Gidin Tapu Kadastro Genel Müdürlüğüne dertlerimizi anlatın. Bu iş bu kadar zor olmasa gerek. Harçlarını zaten yatırıyoruz yetmiyorsa her müdürlüğe bir masa ve sandalye alalım, gerekiyorsa çalışacak elemanın da maaşını karşılayalım? Bu kadar zorluk çıkarmanın bir anlamı yok.  Ben tek başıma eksper olarak ayda ortalama 750- 800.-tl harç yatırıyorum, diğer eksper arkadaşları da ekleseniz bu miktar en az ayda 6-7.000 TL 'yi bulmaktadır. Bu işi bu kadar yokuşa sürmenin ne anlamı var , kime yararı var anlamıyorum. Lütfen TDUB yönetimindeki  firma sahipleri biraz hareketlensinler....! Saygılarımla

brandon

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 37
Ynt: Arkadaşlar ilave edeceğiniz şeyler muhakkak vardır,
« Yanıtla #2 : Ekim 09, 2012, 07:40:48 ÖS »
Elinize sağlık güzel olmuş.