Gönderen Konu: Tapu-Kadastro Müdürlükleri'ndeki muameleleri bu başlık altında paylaşalım...  (Okunma sayısı 1743 defa)

onur85

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 208
Değerli arkadaşlar, sevgili meslektaşlarım,
Taşınmaz değerlemesinde en önemli hususlardan biriside veri ve bilgi toplamak. Hepimizin ortak sıkıntılarından belkide biri; kadastral plan, proje ve takyidat bilgisi teminine dair Tapu ve Kadastro Müdürlükleri'inde hem saçma sapan bürokratik uygulama ve keyfi prosedürlere maruz kalmak hemde çoğu zaman BAZI tapu memurlarının ve müdürlerinin umursamaz-soğuk hizmet anlayışı ile cebelleşmek.

ışte bu başlık altında şehir-ilçe ismi vererek bu sıkıntıları ve size saçma gelen uygulamaları paylaşabileceğimizi düşünüyorum.

Ben başlayayım: Bursa-Osmangazi ve Nilüfer Tapu Müdürlükleri'nde başvuru için her seferinde 7 sabit şirket belgesi (imza sirküleri, yetki belgesi, ticaret sicil müdürlüğü belgesi, Spk kurul kararı belgesi, Bddk listeye alınma yazısı, kimlik fotokopisi, genel yetki belgesi) ve başvuru belgesi olmak üzere 8 belgelik mini bir kitapçık ibraz edilmek zorunda. Evet, her seferinde! Tkgm bilişim sisteminde sicili bulunan ve defalarca varlığı onanmış şirket için bu belgeler her seferinde isteniyor. Bu kadar belgeyi nereyi nereye arşivliyorlar veya başvuruyu alıp yırtıyorlar mi bilemiyorum zira günde yüzlerce başvuru alındığı düşününce bu 2 taraf içinde çok maliyetli ve sıkıntılı ve aşırı saçma bir uygulama.

ıyi forumlar ;)
« Son Düzenleme: Haziran 22, 2013, 10:22:17 ÖÖ Gönderen: onur85 »

eksares

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 32
Merhabalar. Bir öneri olarak; verdiğiniz her evrağın tapu tarafından kayıt altına alındığına dair yazılı onay isteyin. Bir daha sizden aynı evrakları istediklerinde de, dosyalarında bu evrakların mevcut olduğunu ıspatlı olarak kendilerine sunun ve daha önce dosyaya kaldırmış oldukları evraklara istinaden işlem yapmak istediğinizi belirtin.