Gönderen Konu: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI  (Okunma sayısı 3986 defa)

asyadegerleme

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 44
Sistemin kullanıma başlaması halinde masa başında rapor üretme dönemi sona erecektir.
Sektörün kalitesini düşüren çözüm ortaklarının yanında çalışan çocuklar artık Tapu da ve belediyede faaliyet gösteremeyecektir.
Çözüm ortakları ancak aylık 40-50 rapor hazırlayacak ve rapor kalitesi artacaktır. Abartılı sayıda rapor hazırlayanlar kontrol edilebilecektir.
Mimar Mühendislik bürosu olup ek olarak yanlarındaki çocuklara iş yaptıranlar ya bürolarını kapatacak yada sektörden çıkacaktır.
şirketler sektörden çıkan çözüm ortaklarının yerine mecburen tam zamanlı personel çalıştırmaya başlayacaktır.
Değerleme uzmanlarına  banka talepleri ile birlikte harcı şirketçe yatırılmış tapu kaydı ekleneceğinden işleri daha kolaylaşacaktır.
Projelerin tarayıcıdan Takbis e aktarılması ihalesi yapılmasından kısa süre sonra projelere tapuya gitmeden sistemden görecek ve çıktısını alacaktır.
ıllerde kaç adet değerleme uzmanı ile yıllık ne kadar ekspertiz yapıldığı bilgileri elde edilecek ve ileriye dönük planlamada kullanılacaktır.
Bazı şirketlerin bankalara  2-3 yıldır 81 ildeki çözüm ortakları olarak gösterdikleri sözleşme yenilemedikleri değerleme uzmanlarını  gerek bankaya gerekse TDUB ya bildiremeyecektir.
Çözüm ortakları kendilerini çözüm ortağı olarak gösteren  şirketleri TDUB Takbis proje sisteminden TC numarasını yazarak sorgulayıp bu firmalarla çalışmadıklarını e mail atıp birliğe ve ilgili bankalara bildirecektir.
 

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #1 : Kasım 15, 2013, 02:15:28 ÖÖ »
12.11.2013 günü TDUB’a, TAKBıS sisteminin nasıl işleyeceği ile ilgili sorduğum bazı sorulara, 13.11.2013 günü mail ile cevap geldi. Cevabın son kısmında şu ibare yer almaktadır: “Proje incelemesi yapacak kişilerde Lisanslı olma şartı aranmamakla beraber, değerleme uzmanı olmaları veya henüz 3 yıllık tecrübe şartını sağlayamadığından lisansını alamayan değerleme personel yardımcısı seviyesinde olmaları aranmaktadır.” Denilmektedir.
Bu açıklamadan benim çıkarttığım sonuç, Tapuda proje incelemesini;
1-   Lisanslı uzmanları ve
2-   ımtihanı kazanarak lisans almaya hak kazanmış ancak tecrübe süresi olan 3 yılı dolduramamış kişiler yapabilecek.

TDUB yönetimini, mesleğimizin onuruna-şerefine yakışan katkılarından dolayı tebrik ediyorum. Saygılarımla
Ahmet GÖÇER
« Son Düzenleme: Kasım 15, 2013, 02:17:11 ÖÖ Gönderen: maras46 »

ankaraa

  • Ziyaretçi
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #2 : Kasım 15, 2013, 08:47:18 ÖÖ »
Sayın Maraş,
Çıkardığınız sonuç eksik, şöyleki:
Yeni düzenlemeye göre, proje incelemesi yapacak kişiler arasında, hiç sınava girmeyen, değerleme şirketlerinde kadrolu çalışan üniversite mezunu personeller ile yine hiç sınava girmeyen, çözüm ortağı şeklinde ve çözüm ortağının yanında çalışan üniversite mezunları da olacak.

creacer

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 117
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #3 : Kasım 15, 2013, 09:18:59 ÖÖ »
Sayın Ahmet Göçer yürürlükteki kanun yönetmelikler çerçevesinde yorumlamış ama kanunlara yönetmeliklere uyulsa zaten şuanki ortam yaşanmazdı.
SPK' NIN    08.04.2008 TARıHLı DUYURUSU:

1) Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı ile Konut Değerleme Uzmanlığı Sınavında başarılı olan ancak mesleki tecrübeleri yeterli olmayan adaylara eksik süreleri tamamlanıncaya kadar ilgili lisansları verilmeksizin, bu kişilerin gayrimenkul değerleme şirketlerinde, "Değerleme Uzmanı Yardımcısı" ve "Konut Değerleme Uzmanı Yardımcısı" unvanları ile tam zamanlı istihdam edilebilmelerine, bu kişilerin işe alınmakla birlikte tecrübe süreleri doluncaya kadar tek başına imza atmaksızın lisanslı bir değerleme uzmanı refakatinde değerleme raporu hazırlayabilmelerine, .... karar verilmiştir."

Yani benmi türkçeyi okuyup anlayamıyorum burada net bir şekilde kimin ne yapabileceği yazılmış. Bazı arkadaşlar Lisanslı Değerleme Uzmanlarımı daha iyi değerleme yapar yoksa lisansı olmayan çok iş yapmış bir kişimi daha iyi değerleme yapar gibi yazılar yazıyorlar mesele kimin daha iyi değerleme yapacağı değildir burada mesele mevcut mevzuat ile verilmiş hakların hak etmeyenler tarafından kullanılması meselesidir. Pratisyen hekim mi, Ortapedi Uzmanı mı, Mahallenin kırık çıkıkçısımı kırılmış kolu daha iyi iyileştirir diye tartışmanın alemi yoktur.
« Son Düzenleme: Kasım 15, 2013, 09:31:33 ÖÖ Gönderen: creacer »

onur85

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 208
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #4 : Kasım 15, 2013, 10:04:32 ÖÖ »
12.11.2013 günü TDUB’a, TAKBıS sisteminin nasıl işleyeceği ile ilgili sorduğum bazı sorulara, 13.11.2013 günü mail ile cevap geldi. Cevabın son kısmında şu ibare yer almaktadır: “Proje incelemesi yapacak kişilerde Lisanslı olma şartı aranmamakla beraber, değerleme uzmanı olmaları veya henüz 3 yıllık tecrübe şartını sağlayamadığından lisansını alamayan değerleme personel yardımcısı seviyesinde olmaları aranmaktadır.” Denilmektedir.
Bu açıklamadan benim çıkarttığım sonuç, Tapuda proje incelemesini;
1- Lisanslı uzmanları ve
2- ımtihanı kazanarak lisans almaya hak kazanmış ancak tecrübe süresi olan 3 yılı dolduramamış kişiler yapabilecek.

TDUB yönetimini, mesleğimizin onuruna-şerefine yakışan katkılarından dolayı tebrik ediyorum. Saygılarımla
Ahmet GÖÇER


Ahmet Bey,
Eğer TDUB'nin tarafınıza kırmızı ile vurguladığınız cevabı verdi ise her türlü sulandırma, hukuksuzluk için meşru zemin hazırlamış demektir ve bu cevap bir facia niteliğindedir. şöyleki:

1- 'Değerleme Uzman yardımcısı' adı altında lisansı olmayan birçok geçici hatta üniversite mezunu olmayan personel Takbis sistemine tanımlanacaktır.

2- Boş kağıt verip veya senelerdir sınava girip çıkan veya 2-3 yılda bir sınava girip çıkan kişiler sırf şirketlerin mevcut hukuksuz iş döngüsü devam etsin diye bu kişiler gerçekte tanıma uymadığı halde 'değerleme uzman yardımcısı' olarak sisteme atfedilecektir.

3- Kanun projeye ve değerleme yapmaya yetkili kesimin lisanslı uzmanlar olduğunu belirttiği halde şirketlerin tapu müdürlüğünden başlamak üzere taşınmazları görmeye ve rapor hazırlamaya yine tanıma uymadıkları halde 'değerleme uzman yardımcısı' örtüsü altında yetkisiz kişileri kanalize etmesine neden olacaktır.

4- Sisteme tanımlanan lisans sahibi olmayan ve sınavları henüz vermemiş kişiler eski sistemdeki gibi Tapu Müdürlüklerinin denetimi ve çapraz kontrolü olmaksızın dayanağı olmayan naylon listedeki lisans no'su boş olan isimlerin faaliyetine zemin hazırlamış olacak ve bu şekilde tapu müdürlükleri şirketlerce TDUB eliyle kandırılmış olacaktır.

Bilindiği gibi Spk'nın 2008 yılında Değerleme Uzman Yardımcısı'na dair yaptığı duyuru ve tanımda 'sınavları vermiş olmak ve tecrübe süresini beklemek' ile 'uzman refakatinde rapor hazırlayabilmek' kriterleri mevcuttur. Tdub'nın kılıf hazırladığı ve size verdiği bu yanıtta binlerce kişinin bu 2 kritere haiz olmadan sisteme tanımlandığını ve bundan sonrada tanımlanabileceğini meşrulaştırmışlar. Mevcut düzen ve çark bu şekilde işlemeye devam etsin demek istemişler.


Bol miktarda suistimal ve sakınca içeren bir cevap almışsınız. Kınıyorum açıkçası.

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #5 : Kasım 15, 2013, 01:14:01 ÖS »
Değerli Meslektaşlarım,

TDUB yönetimi, mesleğimizi yakından ilgilendiren her konuda olduğu gibi; TAKBıS konusunda da " artistik patinaj hareketlerine" devam etmekte bir beis görmüyor.  

ılk günden beri; bu uygulamanın sahada çalışan değerleme uzmanları açısından " devrim" niteliğinde olduğunu belirterek, TKGM' ne   ve meslektaşımız  sayın şinasi Bayraktar'a bütün samimiyetimizle  teşekkür etmiş, iyi niyetli bütün çabaları takdir ettiğimizi  beyan etmiş ve uygulamanın bir an evvel başlatılmasını sabırsızlıkla beklemiştik.

Bu uygulamada da,  TKGM  her zaman olduğu gibi, devlet vakarına ve ciddiyetine saygı göstererek gereğini yapmıştır. Sayın  Genel Müdür Davut Güney'in  şahsında,  bugüne kadar büyük bir özveriyle bizlerin kahırlarını çeken, yardımlarını esirgemeyen  Tapu camiasının bütün mensuplarına bir kere daha teşekkür etmek istiyorum.

Hemen  her iş günü muhtelif tapu dairelerine giden bir yurttaş olarak kanaatim şudur: TKGM muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkmış ender kamu kurumlarının en başında gelmektedir. Son 5 yıl içinde hem teknolojik yenilikler açısından, hem personel ve hizmet kalitesi hem de vatandaşa  gösterilen saygı açısından her türlü takdire layıktır. Bu nedenle; TKGM'lüğünü her türlü menfi tenkitten tenzih  ettiğimizi açıkça ifade etmek isteriz.

TAKBıS uygulamasında maruz kaldığımız saygısızlığın, haksızlık ve hukuksuzluğun müsebbibi  zinhar TKGM değildir.

Bu platformda yöneltilen eleştirilerin tamamının muhatabı;  bahse konu protokolü dahi,  malum hile ve desiselerde sulandırarak, alenen  lisanslı sermaye şirketlerine menfaat temin etmeye çalışan mevcut TDUB yönetimidir.  

1) Bahse konu  Takbis Protokolü, 08.03.2013  günü imzalanmıştır.

2) Konusu; TDUB üyesi değerleme uzmanlarının elektronik ortama tapu sicil ve kadastro bilgilerine uzaktan erişimi sağlanmasıdır.

3) Protokolün imzalandığı tarihte;  taraf TDUB yönetimi,  Değerleme şirketlerini sanki kendi üyesiymiş gibi  protokol metnine  dahil etmiştir. Taraf, TKGM'ne yanlış bilgi verilerek kasten iğfal edilmiştir.  Hukuki  ve yasal açıdan;   tüzel kişi değerleme şirketleri bugün dahi, TDUB üyesi vasfına haiz değildirler.

4) Protokolün en başından en sonuna kadar; TDUB üyesi gerçek kişi değerleme uzmanlarının bila istisna, hiç bir kayda ve şarta tabi olmaksızın bu hizmetten yararlanacakları imza altına alınmış olmasına rağmen; şahsım da dahil pek çok uzmana TDUB yönetiminin kötü niyetli çabaları sonucunda şifre verilmemiştir. Bizlerin hakkı  olan bir hizmet, TDUB yönetimi tarafından ahde vefa ilkesi çiğnenerek, değerleme şirketlerinin taşeronlarına  peşkeş çekilmiştir.

5) Protokol gereği; elektronik ortamda Takbis kaydına bakan şifre sahibi gerçek  kişi ile proje incelemesi yapacak kişinin aynı şahıs olması gerekirken, TDUB bu kuralı da muhtelif entrika ve hileli davranışlarla ihlal etme çabası içine girdiği duyurulardan anlaşılmaktadır.

Sonuç; mevcut TDUB yönetimi  SPK ve BDDK'dan sonra şimdi de TKGM adını; emek sömürüsü, sahtekarlık ve düzenbazlık üzerine inşa edilmeye çalışılan sözde  Taşınmaz Değerlemesi  denilen çirkef kuyusunun içine çekmeye çalışmaktadır.

08.03.2013  tarihinde akdedilmiş olan  protokol gereği; bugün itibariyle, TDUB yönetimi, üyeleri olan gerçek kişi değerleme uzmanları dışında hiç bir özel ve tüzel kişi adına şifre talebinde bulunamaz ve aracılık edemez.

Bu hadisenin de  yargıya taşınması düşünülmektedir.

NOT: TDUB yönetimi tarafından, protokolün tam metninin yayınlanması konusundaki  yazılı talebim reddedilmiştir.  Yukarıda yer alan bilgiler TKGM'lüğünün, . "Değerleme Uzmanları bilgi/belge istemi" konulu ve  08.10.2013 tarihli genelgesinden alınmıştır.


« Son Düzenleme: Kasım 22, 2013, 10:38:11 ÖS Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #6 : Kasım 15, 2013, 10:54:34 ÖS »
Onur Bey

“3 yıllık tecrübe şartını sağlayamadığından lisansını alamayan” ibaresinden kesinlikle şu anlam çıkmaktadır. Kişi imtihanı kazanmış. Ama tecrübe süresi olan 3 yılı doldurmamış. ımtihanı geçemeyen biri için 3 yıllık tecrübe şartı aranmaz ki zaten. 

“Sulandırma” tabiriniz, tebliğ taslağında söz konusudur. Bu taslağın gecikme sebebi bence, değerleme uzman yardımcısı sıfatı ile, imtihanda boş kağıt dahi veren herhangi bir 4 yıllık üniversite mezunu, sahada lisanslı uzman ile denk oluyordu. Taslakta geçen değerleme uzman yardımcılığı şekli aynen uygulanmış olsa, hepimiz bir müddet sonra yüklü miktarda maddi/manevi tazminat davalarını kazanabiliriz. Çünkü bu husus yeni TTK’na muhalefet etmektedir.

Bence TDUB bu yanlışlığı gördü. Ve bana bu cevabı verdi. Zaten uygulamaya çok kalmadı. Uygulamada lisanslı uzman ile birlikte sınavı geçen ama tecrübe şartı zamanını doldurmayanlar dışında kimsenin tapuya gidemeyeceğini, TDUB’un verdiği cevaba göre savunuyorum. ınşallah sözünden dönmez.

onur85

  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 208
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #7 : Kasım 16, 2013, 12:00:28 ÖÖ »
Ahmet Bey tekrar merhaba,
Sanırım ifade etmek istediğim noktayı tam aktaramadım. Sizin Tdub'den aldığınız 'lisanslama sınavını veren ancak 3 yıl tecrübe süresini bekleyen' kişilerin tapuda inceleme yapabileceğini ifade eden yanıtı gayet iyi anlıyorum lakin 'sulandırılan' çok ince bir nüans var. O da şu; malumunuz TKGM TDUB'den, TDUB'de şirketlerden inceleme yapmaya yetkili vatandaşların listesini istedi ve bu listede 'Spk Lisans No' var. Bildiğim kadarıyla, emin olmamakla birlikte lisanslama sınavını veren ancak tecrübe süresini dolduramayan kişilere tecrübe süresi dolup lisans belgesi almaya nihai olarak hak kazanana kadar geçici veya daimi bir SPK lisans no verilmiyor. Hâl böyle olunca endişe duyduğum nokta baş gösteriyor; şöyleki ne TDUB ne de TKGM şirketlerin bildirdiği Spk Lisansı olmayan ama 'tecrübe süresi bekleyen' kişilerin sınavları gerçekten verip vermediğini veya sınavlara girip girmediğinin bile denetimini/sorgusunu yapmıyor. Dolayısıyla bazı şirketler bu açığı kullanarak birçok yetkisiz kişiyi sisteme 'sınavları vermiş, tecrübe süresini bekliyor, o yüzden listede lisans no'su yok' ayağından TDUB eliyle TKGM'ye bildirebileceklerdir. Bu da haksız rekabetin bir nevi şekil değiştirmesi ve başta TKGM olmak üzere devlet kurumlarını kandırmak, yanıltmak demektir.

Umarım kasteddiğim hususu ifade edebilmişimdir.

Saygılarımla.

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #8 : Kasım 16, 2013, 12:17:05 ÖÖ »
Onur Bey,

Ben de sizin endişenizi anlıyorum. TDUB bu cevabı beni mutlu etmek için vermemiştir. Umarım TDUB şifre denetimi/isimleri/lisans bekleme sürelerinin denetimini gözden geçirirler. Bizlerin oyu ile seçilip, bizler adına yetki kullanan TDUB yönetiminin, şerefli/onurlu şahsiyetler olduğuna inanıyorum.

Bu durum eğer kısa sürede çözüme kavuşur ise, geçmişe yönelik hakların helalliğini de istemeleri gerekebilir. Belki mücbir sebeplerden dolayı helallik verebilirim.

Onur Bey mail adresime cevap yazabilir misiniz?
ahmet1071@gmail.com


çetingenç

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 37
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #9 : Kasım 16, 2013, 11:06:12 ÖÖ »
TKGM den ıl ve ilçeler bazında yıllık yapılan ipotek istatistik  bilgilerinin istenmesi, ortalama bir değerleme uzmanının aylık ve yıllık iş kapasitesine göre kolaylıkla planlama yapılabilir. Birlik  fiilen çalışanlara il bazında çalışma izni akrevidatasyunu vererek çalışanların profesyonelleşmesini sağlayabilir .Lisanslı uzmanların belirli bölgelerde kümelenmesini önler .Profesyonelleşmiş lisanslı şirket çalışanları uzman yardımcıları ve Serbest çalışan Lisanslı uzmanlar aylık il toplantılarında bölgesel bazda fiyat artışları risk unsurlarını tartışıp konuşup en sağlıklı değerlemenin önü açılabilir  şimdi 3 ayrı firmadan aynı yer için rapor istendiğinde ayrı ayrı değerler yazılabiliyor. Sebebide yeni mezun mimar mühendis genç arkadaşlar inşaat mühendisleri ortalama 3-4 ay, harita mühendisleri  5-6 ay çalışıp sektörden ayrılmalarıdır. Tecrübe kazanılmadan fiyat analizleri ve risk analizleri araştırılmadan proje resmi ve taşınmazın resmini çek 2-3 emlakçıdan görüş alıp gönderileside sektörün kalitesini düşürmektedir.
Ben defalarca birliğe mesaj gönderdim illerde serbest çalışanları il ve alfabetik sırasına göre isteyen çözüm ortakları isim ve adreslerini yazsın gerek mahkemelerden gerekse özel olarak değer tespiti yaptırmak isteyenler bizleri rahatlıkla bulabilsin ama açmıyorlar.
BU SıTEDE SON YAZIMI YAZIYORUM BUNDAN SONRA HıÇ BıR GENEL KURUL TOPLANTISINA KATILMIYACAGIM BıRLıKTEN GELEN MESAJLARADA BAKMIYACAGIM 2-3 YIL DAHA SEKTÖRDE KALACAGIM SÜRE YASA GEREGıNCE ÖDEMEM GEREKEN AıDATIMI YATIRACAGIM .

A.Mesut TATLIPINAR

  • A.MESUT TATLIPINAR
  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 339
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #10 : Kasım 16, 2013, 02:08:51 ÖS »
Çetin Bey,

Sitem dolu kırgınlığınızı çok iyi anlıyorum. Çoğu kez, aynı duygulara ben de kapılıyorum. Yaşımız ve hayat tecrübemiz nedeniyle muhatap olduğumuz haksız ve hukuksuz muameleler; bizleri,  yeterince hayat tecrübesi edinmemiş genç meslektaşlarımızdan çok daha fazla rencide ediyor, çok daha fazla infial göstermemize sebep oluyor.

Bizler, cebimizden tek kuruş para harcamadan; fakrü zaruret içinde olan bu aziz milletin parasıyla bu devletin okullarında okuduk.
Bütün bildiklerimiz, sahip olduğumuz her şey; bu milletin fedakarlığı ve bu devletin alicenaplığı sayesindedir. Aldığımız o eğitim sayesinde; haysiyetli ve konforlu bir hayat yaşadık. Bu nedenle;  şartlar ne kadar aleyhimize olursa olsun, hak bildiğimiz yolda tek başına da olsa yürümek, bu milletin hakkını korumak ve bu devlete bağlı kalmak bizlerin namus ve şeref borcudur.

Hiç kimsenin haysiyetine , şerefine, namusuna dil uzattığımız yok. Her şeyden önce aldığımız terbiye buna müsaade etmez. Tek tek şahısları hedef almıyoruz. Tek tek şahıslarla da herhangi bir sorunumuz yoktur. Bu nedenle; itiraza konu hiç bir meselede -teşekkür ve minnet ifadeleri haricinde-  şahıs isimleri zikretmiyoruz.

Türkiye Cumhuriyeti , demokratik, laik ve sosyal hukuk devletidir. Vatandaşların hak ve ödevleri kanunla belirlenmiş  ve anayasa ile teminat altına alınmıştır. Aynı şekilde, kanunlarla, kendilerine kamu erkini kullanma yetkisi verilmiş kamu kurumlarının ve bu kurumlarda görevli  bürokratların da  hak ve ödevleri yine kanunlarla belirlenmiştir.

Yasa yapma  yetkisi, "kanun koyucu" sıfatıyla  sadece Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne aittir. Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı ve Genelkurmay Başkanı da dahil olmak üzere, bila istisna bütün vatandaşlar kanunlara ve yönetmeliklere uymakla mükelleftirler.

Kamu kurumları ve o kurumlarda görev alan bürokratlar, kendilerini kanun koyucu yerine koyarak kanun maddesi veya kanun maddesi gibi hüküm ifade edecek yeni maddeler ihdas edemezler. Kanunların emredici hükümlerine aykırı tasarrufta bulunamazlar.  Bulundukları takdirde sonuçlarına katlanırlar.

Misal; kanun koyucu 6263 sayılı, SPK kanunun 76. madde  6. fıkrasını düzenlerken; "Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği üyelerinin vereceği değerleme hizmetlerine ilişkin ücretlerin tutarlarına ve sınırlarına ilişkin esaslar, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği, Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye Sermaye Piyasaları Birliğinin görüşü alınarak her yıl Kurul tarafından belirlenir. Kurul tarafından belirlenen yıllık asgari ücret tarifesi Resmî Gazete’de yayımlanır." Diyerek,   Türk Milleti adına bir irade beyanında bulunmuştur.

SPK idaresi de , TDUB yönetimi de  kanunun bu maddesine harfiyen uymakla mükelleftir.  Eğer , kanunun bu maddesinin uygulama aşamasında  %50 gibi bir oran telaffuz ederek sulandırırsanız, hem görev suiistimali yapmış hem de yetkiniz olmadığı halde kanun maddesi ihdas etmiş olursunuz.  Böylesine hukuksuz bir uygulamanın nedenleri ve doğurduğu  vahim sonuçlar  ayrı bir tartışma konusudur. şu anda zikretmediğim, bu ve buna benzer çok sayıda örnek vardır.

Taşınmaz değerlemesi talebinde bulunan Türk vatandaşlarından; Türkiye'de yerleşik  bankalar, ortalama 600 -700 TL ücret bedeli talep etmektedir.  Bu ücret, ancak yapılan işin kanunlara, yönetmeliklere, ilgili kamu kurumlarının tebliği  ve kararlarına uygun olarak,  bu işi yapmaya mezun ve yetkili kılınmış kişiler tarafından yapıldığı takdirde  meşrudur. Eğer bu raporlar,  yetkisiz kişiler tarafından düzenleniyor, sonradan sanki mezun ve yetkili kişiler tarafından düzenlenmiş gibi resmi evrakta sahtecilik yapılarak  kredi işlemine esas alınıyorsa; burada, vatandaşların dolandırılmasından tutun da, resmi evrakta sahtecilik, banka dolandırıcılığı , kredi dolandırıcılığı gibi kanunların suç saydığı çok sayıda fiilin aynı anda işlendiği söylenebilir. Ne TDUB yönetimi, ne SPK ne de BDDK idaresi, kanunların kendilerine yüklediği görev  ve yetkileri ihmal ederek,  Türk vatandaşlarının alenen dolandırılmasına, hukuken yok hükmündeki raporlarla teminat alınmasına ve karşılığında kredi verilmesine göz yumamaz. Bu söylediklerim, bahse konu kamu kurumlarını küçük düşürmek için üzerlerine atılmış bir iftira değildir. Bu tespit; bu mesleği bilfiil icra eden kişilerin samimi ve gerçek iddialarıdır. Bu iddiayı araştırmak, yine bahse konu  kamu kurumlarının yetkisi  ve sorumluluğu dahilindedir.  

Taşınmaz değerlemesi, uluslararası standartlarda yapılması gereken çok ciddi bir iştir. Türkiye'de onca yasal düzenlemelere rağmen, bu meslek hala  tek ayak üzerinde kırk yalan söyleyen" MAHALLE ARASI EMLAKCILIğI ZıHNıYETı" ile yapılmak istenilmektedir.  TDUB yönetim ve Denetim Kurulunu ele geçirmek için seçim hilesi yapmak, bu zihniyetim sadece küçük bir tezahürdür.

Bugüne kadar yapılan ya da yapılmak istenilen bütün hukuk dışı uygulamalarda murat edilen gizli amaç; bizler gibi, bu mesleğin, ahlaki değerlere, kanunlara ve kurallara harfiyen riayet edilerek uluslararası standartlarda yapılmasını savunanları itibarsızlaştırılarak sektör dışına atılması, bizlerin yerine de okuldan yeni mezun olmuş ya da olmamış tecrübesiz gençlerin ikame edilmesini sağlamaktır. Mücadele ettiğimiz zihniyet; ucuz, basit, içinde en ufak zeka pırıltısı barındırmayan ayak oyunlarıyla iş çevirmeye çalışan, ahlak dışı entrikalardan medet uman,  kısaca mahalle arası emlakçısı zihniyetidir.

Kişisel olarak; kararınıza saygı duymakla beraber, bu milletin bir ferdi olarak kararınızı yeniden gözden geçirmenizi rica ediyorum. Bize bu satırları yazdıran yegane dürtü inandığımız değerlerdir. Sahip çıkmaya ve korumaya çalıştığımız ise;haysiyetimiz, şerefimiz, itibarımız, hakkımız ve hukukumuzdur. Bizler, bu meşakkatli  mücadeleyi üç kuruş fazladan para kazanmak için yapmıyoruz.  Bu mesleği yozlaştırmaya çalışanların ise; bir tek amaçları vardır. PARA... PARA... DAHA ÇOK PARA...

Ez cümle; maruz kaldığımız bütün bu fırıldakların, kanuna karşı hilelerin, sahtekarlıkların, düzenbazlıkların tek nedeni; mektepten yeni mezun olmuş gencecik çocukları sırtından fazladan kazanılacak  üç beş kuruş haram paradır.

Tarih bunu böyle bilsin!


 
« Son Düzenleme: Kasım 16, 2013, 04:13:22 ÖS Gönderen: A.Mesut TATLIPINAR »

maras46

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 212
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #11 : Kasım 16, 2013, 08:55:08 ÖS »
Çetin Bey

Küsmekle, kırılmakla, darılmakla bir yere varılmaz." Bir çivi nalı tutar. Nal, atın koşusunu sağlar. Atın üzerindeki süvari de savaşı kazanır." diye misal vardır. Bu sistemde bir çivi olmak ve nalı tutmak çok önemlidir. Evet bu meslek, bu ülkede dünyadaki yerinde değildir. Daha net bir ifade ile, bu ülkede arzuhalcilere, avukatlık yaptırılıyor.

Bunun kongresi var, seçimi var. Ama burada yazıp çizme ile olmuyor. Kongrede kendi hakkını savunacak iradeye oyunu kullanmalısın. Geçmişi unutalım. Çünkü kör ebe oynar gibi bugünlere gelindi. 2013 yılı başındaki fiyat tarifesini uygulamak bile bir aşamadır. Çünkü firmalar, performans kesintisi adı altında 125 TL.'yi kuşa çevirebiliyorlardı. Bu kalktı ve ücret 150 TL.ye yükseldi. Evet yol ücreti ödenmiyor, arsa değerlemesi yüksek, konut değerlemesi çok düşük fiyatlara yapılıyor. Bunları izah edeceğiz. Varsın sesimizi duymasın veya duymak istemesinler. Ama şundan eminim ki, gelecek güzel olacak. Ben bugüne kadar mesleğimizde yaşanan gelişmelerle ilgili hiç mahkemeye gitmeyi düşünmedim. Ama tebliğ taslağı kesinleştiğinde, eğer olumsuzluklar devam ise, avukat arkadaşların kapısını çalacağım. Çünkü TDUB'a, SPK'ya ve BDDK'ya çok yazışma yaptım.

Ben ilçedeyim. ılçem il merkezine 160 km. mesafede. Neymiş efendim işleri sıra ile atıyorlarmış. ıl merkezine atanan işlerle ilgili banka müdürü, müşteri: işin gecikmesinden ve değer takdir sonucundan dolayı resmen çıldırıyorlar. Çünkü ilçeye eksper yardımcısının yardımcısı geliyor. Eksperler tedbiren fiyatları yarıya düşürebiliyorlar. ıl merkezinden ilçelere giden eksper yardımcısının yardımcıları, yola çıkarken “huuu huuu ilçelere gidiyorum yaptırılacak gayrimenkul değerleme işleriniz var mı?” diye alenen soruluyor. Kanunla TDUB’a verilen en önemli görev UDES kriterlerini sağlamasıdır. ışte size UDAS kriterleri.

Güçlü mü üstün, haklı mı üstün? Çetin Bey, ortama küserseniz, güçlüler her daim üstün olur. Küsmez de birlik olur isek, haklılar üstün olur.


asyadegerleme

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 44
Ynt: TAKBıS PROJE ıNCELEMESı NıN DEğERLEME SEKTÖRÜNE KATKILARI
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2013, 07:38:40 ÖS »
Sorunları çözecek başkanın Twitter ini takip ederseniz  birliğimizle fazla alakası olmayan konularla çok  yoğun olduğunu görürsünüz ,lisanslı uzmanların meselelerine fazla zamanı kalmıyor gibi ,yönetimdeki arkadaşlarında malumunuz yıl sonu geliyor bankalarla sözleşme  mücadelesi var ,şirketlerinin yıl sonu işlerinden dolayı çok yoğunlar. Sorunların çözümü takibi genel sekretere kaldı .