Gönderen Konu: LıSANS PROSEDÜRÜ  (Okunma sayısı 3804 defa)

chaksever

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 3
LıSANS PROSEDÜRÜ
« : Mayıs 09, 2008, 03:21:01 ÖS »
   Arkadaşlar ben sınavı 2007 Ekim verdim. Devlet memuru olduğumdan lisans işini biraz gevşek tuttum. Birkaç haftadır belgelerimi de toparladım. Yalnız müracaat prosedürü konusunda net bir bilgiye ihtiyacım var. Bilgi sahibi arkadaşlar madde madde özetlerse sevinirim.

realdesigner

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 9
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #1 : Ekim 09, 2008, 05:18:10 ÖS »
ben de sınavları verdim gibi görünüyor..
lisans belgesini alan kamu çalışanı arkadaşlar varsa lisanslama esnasında teslim edilecek belgelerin formatları hakkında  bilgi verebilecek arkadaşlar varsa msn adresim: realdesigner@yahoo.com  'dan bana mesaj yollayabilirse çok makbule geçer.. saygılarımla..

erkanyi

  • Erkan YILDIRIM
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 74
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2008, 02:49:22 ÖS »
Arkadaşlar yanlış anlamayın lütfen ama neden önce araştırma yoluna gitmeyip hemen hazır istiyorsunuz. Sorduğunuz soru ulaşamadığınız anlamadığınız birşey olsa neyse..
Sınav çalışma esnasında da, sonrasında da aynı şeyler yapılıyor. Bu sorduğunuz şeyin cevabı basit.
Zahmet edipte Spk ya bir telefon ederseniz sonuca ulaşırsınız ki net ve daha güncel bir biçimde.

Lütfen biraz daha emek sarfedelim.

realdesigner

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 9
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2008, 01:31:45 ÖÖ »
hocam kusura bakma, araştırma yoluna gitmemi söylemişsin. ben baya bi araştırdım.. ancak kamuda çalışanlardan istenen belgelerin formatına ulaşamadım. ayrıca burası bir paylaşım platformu. herkesin aynı sıkıntıyı çekmesine gerek yok. bilgi paylaşıldıkça çoğalır.. üniversitede bazı arkadaş ders notlarını, sınav sorularını vs.. saklardı, isteyenin bir yüzü vermeyenin iki yüzü kara. lütfen bilgilerimizi paylaşalım, bişey kaybetmeyiz... sadece insan kazanırız.. erkan kardeşe selamlar..

erkanyi

  • Erkan YILDIRIM
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 74
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2008, 12:28:54 ÖS »
hocam kusura bakma, araştırma yoluna gitmemi söylemişsin. ben baya bi araştırdım.. ancak kamuda çalışanlardan istenen belgelerin formatına ulaşamadım. ayrıca burası bir paylaşım platformu. herkesin aynı sıkıntıyı çekmesine gerek yok. bilgi paylaşıldıkça çoğalır.. üniversitede bazı arkadaş ders notlarını, sınav sorularını vs.. saklardı, isteyenin bir yüzü vermeyenin iki yüzü kara. lütfen bilgilerimizi paylaşalım, bişey kaybetmeyiz... sadece insan kazanırız.. erkan kardeşe selamlar..

Günaydın,

Evet kesinlikle haklısınız, burası bir paylaşım platformu.. Bundan önceki mesajlarıma bakarsanız benim ne kadar paylaşımcı olduğumu ve bu foruma ne kadar katkıda bulunduğumuda görürsünüz. Benim burada vurguladığım nokta araştırmadan soruşturmadan gelip buraya, nasılsa birisi cevaplar mantığı ile yazıp sanki buradaki o aşamalardan geçen insanlar köle misali yazması bekleniyor. Araştırdığınızı söylemişsiniz ama ben sizin cevabınızı okuduğum zaman toplam 5 dakikalık bir araştırma sonucu aşağıdaki sonuca ulaştım. Bilginize.. ısminiz nedir bilmiyorum ama sizde selamlar:)

http://www.tspakb.org.tr/tr/DesktopDefault.aspx?tabid=141

Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisans Başvurusu

Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olan adaylardan, 3 yıllık mesleki tecrübe koşulunu sağlayamadığı için Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisans başvurusunda bulunamayanlar talep etmeleri durumunda ve 1 yıllık mesleki tecrübe koşulunun sağlanması kaydıyla Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansına başvuruda bulanabileceklerdir.

Sermaye Piyasası Kurulunun 20.03.2008 tarih ve 8/366 sayılı Kararı ile Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olan ancak, gayrimenkul değerlemesi alanında 3 yıllık mesleki tecrübeleri bulunmadığından Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansını alamayan kişilere talepleri halinde en az 1 yıllık mesleki tecrübelerinin sağlanması kaydıyla Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı'nın verilmesine karar verilmiştir.

Yukarıda belirtildiği üzere, Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisanslama sınavında başarılı olup ancak tecrübe koşulunu yerine getiremediği için Konut Değerleme Uzmanlığı Lisans Belgesine başvuruda bulunacak adayların;

Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansını alabilmeleri için, elektronik ortamda lisans başvurularına olanak sağlayan Lisanslama ve Sicil Tutma Sisteminde tanımlı olmaları gerekmektedir. Lisansın sisteme tanımlanabilmesi için aşağıda yer alan talep dilekçesi Birliğin 212 280 85 89 numaralı faksına iletilmelidir.
Lisanslama ve Sicil Tutma Sistemi?nde adayın Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansının tanımlandığı ve lisans başvurusunda bulunabileceği yada lisans yenileme eğitimine katılması gerektiği bilgisi, talep dilekçesinde beyan edilen elektronik posta adresine gönderilecek ileti veya telefon ile bildirilecektir.
Adaylar, lisansın tanımlandığını bildiren iletinin alınmasını veya telefon görüşmesinin yapılmasını takiben Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı başvuru aşamasında tamamlanması gereken belgeleri, elektronik ortamda Lisanslama ve Sicil Tutma Sisteminde başvurularını gerçekleştirdikten sonra Birliğimize ileteceklerdir.
Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Sınavı'nda başarılı olarak Konut Değerleme Uzmanlığı Lisansı alan adayların, Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisansı için aranan tecrübe koşulunu yerine getirmeleri halinde Konut Değerleme Uzmanlığı Lisans belgelerini Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisans belgesi başvurularında iade etmeleri gerekmektedir.

Konut Değerleme Uzmanlığı Lisans Belgesi talep dilekçesi için tıklayınız.


Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisans belgesi almaya hak kazanan ancak SPF ıleri Düzey ve/veya Türev Araçlar ve/veya Kredi Derecelendirme Uzmanlığı ve/veya Kurumsal Yönetim Derecelendirme ve/ veya Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Lisansı ve/veya Konut Değerleme Uzmanlığı  lisans belgesine sahip olan kişilerin tamamlaması gereken belgeler nelerdir? (Ek lisans)



1.  Cumhuriyet Savcılığından Kişinin Arşiv Kayıtlarını ıçeren Adli Sicil Belgesi (Son Altı Ay ıçinde Alınmış Olmalı)
(Ek-2)

2.  Lisanslama ve Sicil Tutma Faaliyetlerine ılişkin Ödeme Makbuzu Aslı
(Lisanslama ve Sicil Tutma Faaliyetleri Ücreti olarak 75.-YTL;
- Türkiye Garanti Bankası A.ş. Levent Ticari şubesi nezdindeki 186-6298611 Nolu Lisanslama hesabına
EFT, ınternet Bankacılığı veya Banka Havalesi kanallarından birisi kullanılarak yatırılacaktır.)
**Not: Yapılan ödemeye ilişkin olarak; lisans başvurusu yapan kişinin Ad/Soyad veya TC Kimlik No bilgileri ile açıklama kısmında başvurulan lisans türünün belirtilmesi gerekmektedir.



3.  Hizmet Belgesi ( detaylı bilgi için tıklayınız.)



4.  Başvuru ve Aday Beyan Formu (Sicil Tutma Sistemi'nde yer alan Lisans Başvurusu ekranında, ödeme bilgilerinin girişinin tamamlanmasını takiben yazdırılıp imzalanması gereken formdur.)Sicil Tutma Sistemi'ne erişebilmek için aşağıda yer alan portlardan herhangi birinin tıklanması yeterlidir. Açılan ekranda, lisans başvurusunda bulunacak kişiler kullanıcı adı (TC Kimlik numarası) ve şifrenin girilmesini takiben sistemde kayıtlı bilgilerine erişebilirler. Kişisel Bilgiler, ıletişim Bilgileri, Eğitim Bilgileri, ış Bilgileri, Sicil Bilgileri 1-2 ve Lisans Başvurusu ekranlarında sicil kaydının güncellenmesi ve  lisans başvurusunun yapılabilmesi için;

Sicil Tutma Sistemi'ne buradan erişebilirsiniz.(8443 portu için) ,

5.  Gayrimenkul Değerleme Raporları / diğer ek belgeler ( bir nüsha gönderilmesi gerekmektedir.)



Gayrimenkul Değerleme Uzmanlığı Lisans Belgesi almaya hak kazanan kişilerin tamamlaması gereken belgeler nelerdir?



1.  Son 6 Ay ıçinde Çekilmiş Vesikalık Fotoğraf (2 Adet 4.5 x 6),



2.  Nüfus Hüviyet Cüzdanının Noter Onaylı Örneği,



3.  Öğrenim Durumunu Gösterir Diploma veya Çıkış Belgesinin Noter, Mezun Olunan Okul veya Çalışılan Sermaye Piyasası Kurumunun ınsan Kaynakları Onaylı Örneği,

4.  Hakkında ıflas Kararı ve Konkordato ılan Edilmemiş Olduğuna Faaliyet Yetki Belgesi ıptal Edilen ve Durdurulan Kuruluşlarda Sorumluluğu Olmadığına ılişkin Noter Beyanı
(Ek-1)

5.   Çalışılan Sermaye Piyasası Kurumu tarafından kişi hakkında; Kurumun Yönetim Kurulu, Disiplin veya Personel Komitesi tarafından verilen Ceza Bilgisine ilişkin yazı (Var ise)



6.   Cumhuriyet Savcılığından Kişinin Arşiv Kayıtlarını ıçeren Adli Sicil Belgesi (Son Altı Ay ıçinde Alınmış Olmalı)
(Ek-2)

7.  Lisanslama ve Sicil Tutma Faaliyetlerine ılişkin Ödeme Makbuzu Aslı
          (Lisanslama ve Sicil Tutma Faaliyetleri Ücreti olarak 75.-YTL;
          - Türkiye Garanti Bankası A.ş. Levent Ticari şubesi nezdindeki 186-6298611 Nolu Lisanslama hesabına
          EFT, ınternet Bankacılığı veya Banka Havalesi kanallarından birisi kullanılarak yatırılacaktır.)
            **Not: Yapılan ödemeye ilişkin olarak; lisans başvurusu yapan kişinin Ad/Soyad veya TC Kimlik No bilgileri ile açıklama kısmında başvurulan lisans türünün  belirtilmesi gerekmektedir.



8.  Hizmet Belgesi ( detaylı bilgi için tıklayınız.)



9.  Başvuru ve Aday Beyan Formu (Sicil Tutma Sistemi'nde yer alan Lisans Başvurusu ekranında, ödeme bilgilerinin girişinin tamamlanmasını takiben yazdırılıp imzalanması gereken formdur.) Sicil Tutma Sistemi'ne erişebilmek için aşağıda yer alan portlardan herhangi birinin tıklanması yeterlidir. Açılan ekranda, ilk kez lisans başvurusunda bulunacak kişiler, şifre (8 haneli) oluşturduktan sonra kullanıcı adı (TC Kimlik numarası) ve oluşturulan şifrenin girilmesini takiben sistemde kayıtlı bilgilerine erişebilirler. Kişisel Bilgiler, ıletişim Bilgileri, Eğitim Bilgileri, ış Bilgileri, Sicil Bilgileri 1-2 ve Lisans Başvurusu ekranlarında sicil kaydının oluşturulması ve lisans başvurusu yapılabilmesi için;

Sicil Tutma Sistemi'ne buradan erişebilirsiniz.(8443 portu için) ,

10. Gayrimenkul Değerleme Raporları / diğer ek belgeler ( bir nüsha gönderilmesi gerekmektedir.)

 
 

realdesigner

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 9
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #5 : Ekim 13, 2008, 05:48:16 ÖS »
Hocam tekrardan selamlar..ısmim Mustafa.  Bu dokümanı ben inceledim.. Ancak burada hizmet belgesi adı altında 5-6 belge isteniyor. Bu belgeler de verdiğiniz linkte yazılı. Ancak belgelerin hangi formatta hazırlanacağı hakkında bilgi yok.. Yani benim araştırdığım konu hizmet belgeleri formatları.. Elinde olan varsa paylaşabilirse ne ala.. Nasıl olsa birisi köle misali cevaplar filan diye sizin düşüncenize benzer bi düşüncem yok. '' Bu platformdaki değerli ve tecrübeli insanlar muhakkak bilgilerini paylaşırlar'' diye düşünüyorum.. Bırakın da bu foruma ne kadar katkınız olduğunu katkılarınızdan faydalananlar yazsın.. Kamu'da çalışıp lisansını alan tecrübeli arkadaşların yardımlarını (format) bekliyorum. realdesigner@gmail.com

erkanyi

  • Erkan YILDIRIM
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 74
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #6 : Ekim 13, 2008, 05:59:50 ÖS »
Hocam tekrardan selamlar..ısmim Mustafa.  Bu dokümanı ben inceledim.. Ancak burada hizmet belgesi adı altında 5-6 belge isteniyor. Bu belgeler de verdiğiniz linkte yazılı. Ancak belgelerin hangi formatta hazırlanacağı hakkında bilgi yok.. Yani benim araştırdığım konu hizmet belgeleri formatları.. Elinde olan varsa paylaşabilirse ne ala.. Nasıl olsa birisi köle misali cevaplar filan diye sizin düşüncenize benzer bi düşüncem yok. '' Bu platformdaki değerli ve tecrübeli insanlar muhakkak bilgilerini paylaşırlar'' diye düşünüyorum.. Bırakın da bu foruma ne kadar katkınız olduğunu katkılarınızdan faydalananlar yazsın.. Kamu'da çalışıp lisansını alan tecrübeli arkadaşların yardımlarını (format) bekliyorum. realdesigner@gmail.com

sen benim nedemek istediğimi anlamamışsın anlaşılan yada ben anlatamadım. ayrıca bırakta başkaları söylesin lafınıda siteyi incelersen ve özelden kaç kişiye soru çözdüm ve bankada çalıştığım için kaç kişiye yol gösterdim onu incelemen lazım o lafı söylemen için. yine söylüyorum "tsbakb" ile görüşüp formatada ulaşmak mümkün ama çocuk gibi tartışmaya ne vaktim nede kişiliğim izin verir. iyi çalışmalar.

Abdullah USLU

  • YENİ ÜYE
  • YENİ ÜYE
  • *
  • İleti: 11
Ynt: LıSANS PROSEDÜRÜ
« Yanıtla #7 : Aralık 10, 2008, 01:57:13 ÖS »
Arkadaşlar size bir konuyu söyleyeyim!!!!!
ılk sınava giriş ile sınavları verdiğimiz tarih arasında iki yıl geçmiş ise 1 günlük yenileme eğitimi almamız gerekiyormuş. Ben bu süreyi iki tam yıl biliyordum. TSPAKB sayfamdadada yenileme eğitimi almam gerektiği elirtilmemişti. Lisans belgesi için TSPAKB yi aradım bu sürenin ilk sınav ile son sınav arası için geçerli olduğu belirtildi.
Anlayacağınız yeni bir eğitimin açılması için beklemem gerektiği söylendi bunun içinde yeteri sayıda müracaat olması gerektiği söylendi.

Özetle benim durumumda arkadaşlar varsa TSPAKB yi arasın ve eğitim başvurusu için bilgi alsın. Yeteri kadar 20-25 arasında müracaat olursa hemen eğitim verilebileceği söylendi. bu konu ile ilgisi olan arkadaşlara duyrulur.