Değerleme Uzmanları

GAYRİMENKUL DEĞERLEME UZMANLIĞI => GAYRİMENKUL DEĞERLEME ESASLARI => Konuyu başlatan: doganzz - Mayıs 19, 2009, 12:01:35 ÖÖ

Başlık: Taks kaks problemleri
Gönderen: doganzz - Mayıs 19, 2009, 12:01:35 ÖÖ
Merhaba Arkadaşlar,
Taks kaks problemlerinde, sanayi alanlarında hacme, konut alanlarında ise inşaat alanına göre değer tesbit ediyoruz. Öğrenmek istediğim; ticaret alanlarında durum nasıl?
Bir de problemlerde yüzde olarak verilen sınır kontrolleri neyi ifade ediyor? Bir değer, değerlerin ortalamalarının altında ya da üstündeyse kale alınmayacak demek mi? Bilgi verirseniz çok sevinirim, saygılarımla.
Başlık: Ynt: Taks kaks problemleri
Gönderen: muserken - Mayıs 19, 2009, 02:48:23 ÖS
SINIR DEğERı   BULUNAN DEğERLERıN ORTALAMASINI ALIYORSUN... BU SINIR DEğERıN % OLARAK - VEYA + OLARAK DIşINDA KALANB  SONUCU ALMIYORSUN.. DığER SONUÇLARIN ORTALAMASINI ALIYORSUN
Başlık: Ynt: Taks kaks problemleri
Gönderen: ihademir - Haziran 01, 2009, 01:23:31 ÖÖ
Ticaret bölgeleri de konut bölgeleri gibi değerlendiriliyor, yani sanayi bölgelerinde geçerli olan hacim değerleri değil, toplam inşaat alanı değerleri esas alınmakta...
Başlık: Ynt: Taks kaks problemleri
Gönderen: Ömer KIRIKÇI - Haziran 01, 2009, 09:06:01 ÖÖ
Sanayii bölgeleri ile konut bölgeleri hesaplanırken , konut bölgesinde toplam inşaat alanı (Arsa alanı*TAKS*kat adedi veya Arsa alanı * KAKS) Sanayii bölgesinde ise hacim olarak hesaplanır (Arsa alanı*TAKS*Yükseklik)