2 yıldır konuşulan konu ile ilgili sonunda pilot uygulama başlamış. Küçük bazı aksaklıklar ortaya çıkmış. Onlar giderilir ise yaygınlaştırılacakmış.
Anlaşılan pilotlar uçmayı sevmiş. Aşağıya inerler ise, bizde uçağa bineriz ıNşALLAH.
Değerleme uzmanlığı mesleği ile ilgili kanun-yönetmelik-mevzuat-kural vs. çıkartanlar şu HADıSı aklından bir kere çıkartmamalılar:
"ınsanların en hayırlısı, en faydalı olandır"
Allah bizi hayırlı insanlarla karşılaştırsın.
Bu meslekte belediye, kadastro ve tapu harçları kaynaktan kesilmeli. Yani kredi talep eden kişinin hesabından alınmalı. Biz sadece inceleme yapıldığına dair bir belge sunmalıyız. Özel iş ise (çok nadir) parasını yatıralım. Kredi işlemleri yapılır iken, ilgili harç havaleleri de yapılamaz mı?
Tüm belediyelerin ekspertiz inceleme ücreti yıllık olarak kanunla belirlenmeli. Benim şehrimde sorun yaşamıyoruz. Ama dışarıya gittiğimde sorun çıkmıyor değil.
Tüm belediyeler bugünden itibaren arşiv dosyalarını dijital ortamda da saklamalı. Bu konuda da kanun çıkmalı. Bazı belediyelere flash diski uzatıyorsun, ne var ne yok veriyor. Bu uygulama zor değil ki. Geçmiş dosyalar aynen kalsın. Ama bugünden tezi yok dijital ortama geçilsin.
Efendimizin "ınsanların en hayırlısı, en faydalı olandır" sözünü algılayabilseler bugünden tezi yok hemen faydalı olmaya çalışırlar.