Merhaba. Ben Alanya bölgesinde çözüm ortağı olarak hizmet veriyorum. Son zamanlarda bizim çalıştığımız bölgelerde Belediyeler kendi aralarında da organize olarak çok fahiş ekspertiz harçları uygulamaya başladılar. Özellikle büyük şehirlerde bu durum bildiğim kadarıyla uzun süredir var zaten. şu anda 35 TL'den tutun 150 TL ye kadar varan harçlar ödemek durumunda bırakılıyoruz ne yazıkki. Belediyeler bu durumu tamamen büyük bir gelir kapısı olarak görmeye başladılar. Öyleki 150 TL alan bir belediye ile yaşadığım ufak bir tartışmada çok yüksek harç alıyorsunuz bunu makul bir seviyeye çekseniz daha iyi olmazmı dediğimde (tanıdığım bir personeldi) ya senin cebindenmi çıkıyor öde işte ayda 10 tane gelse benim bir personelimin maaşı çıkar tabiki alacam tarzında bir cümle ile karşı karşıya kaldım. Evet belki düz mantık olarak baktığımızda bankalar bu harçları tarafımıza ödüyor olabilir ama şöle düşünürsek ayda 20 tane iş yapsanız ortalama 100 TL harç ödeseniz 2000 TL para yapar. Sizin bu 20 işten alacağınız para ise 2000-2500 TL arası yani kazanacağınız para kadar sadece belediyeye harç ödemiş oluyorsunuz. Bunun birde benim çalıştığım bölge için sölüyorum Tapu harcı var 400-500 TL de bunu sayarsanız üstüne birde diğer yakıt vs gibi harcamalarınız sayarsanız bu maliyetin altından kalkmak pekte mümkün gözükmüyor die düşünüyorum. Çünkü her ne kadar bankalar harçları tarafımıza ödesede bu paranın geriye dönüşü en iyi ihtimalle (bu durum her şirket için geçerli değil) 1-1,5 aydan önce olmuyor. Yani bu kadar süre sonunda kazanacağınız paradan daha çok miktarda bir parayı her ay bir kenara ayırıp finanse etmeniz gerekiyor. Hal böle olunca böle bir durumda bunu değil çözüm ortağı olarak çalışanlar normal A.ş. olan lisanslı şirketlerin bile çalışan olsanız dahi karşılaması çokta mümkün olmayacak bir seviyeye gelecek sanırım. Heralde bizlerde eninde sonunda lisans alsakta almasakta (ben lisans almaya hak kazanmış biriyim) bu işi layıkıyla yapsakta yapmasakta bu finans sorunu nedeniyle başımızın çaresine bakmak durumunda kalacaz heralde. Benim anlamadığım özellikle bu belediyelerin harçları belirlerken bir kriteri olması lasım gerekir die düşünüyorum. Yani belediyeler kafalarına göre arkadaş ben ekspertiz ücreti olarak 100 TL, 200 TL, vs diyememesi lasım. Yani zaten bankanın bu iş için şirketlere ödedikleri paralar ortadayken gidipte alacağınız para kadar bir ücreti harç olarak ödemek pekte adil, mantıklı değil diye düşünüyorum. Birde düşünürseniz bu işin belediyeye herhangi bir zararıda yok. Çoğu zaman dosyayı kendimiz çıkarıyoruz (küçük belediyelerde) fotoğraf çekiyoruz o kadar. Belediyenin herhengi bir harcamasıda olmuyor. 3-5 tane fotoğrafa 100-200 TL harç ilginç gerçekten. Bu durumun daha da yüksek harç miktarlarına varmadan birşekilde makul seviyede olacak şekilde bence çözümlenmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü yakında böle giderse kalkacak belediyeler nasıl olsa bunlar bu dosyaları incelemek durumunda kalıyorlar en iyisi biz 500 TL diyelim bu harçlara hemde iyi kazanırıs diyecekler sanırım. Bu durum nasıl çözülür bilmiyorum ama TDUB vs gibi kuruluşlar bu durumlarada el atmaları ve gerekirse Türkiye Belediyeler Birliği ile vs görüşüp bu harçların makul seviyelerde olması gerektiği anlatılmalıdır die düşünüyorum Yoksa bu gidişle batacaz yoksa.
Saygılar.