Gönderen Konu: Yüksek Belediye Harçları  (Okunma sayısı 2096 defa)

abdullah3012

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 42
Yüksek Belediye Harçları
« : Ocak 29, 2012, 12:05:30 ÖÖ »
Merhaba. Ben Alanya bölgesinde çözüm ortağı olarak hizmet veriyorum. Son zamanlarda bizim çalıştığımız bölgelerde Belediyeler kendi aralarında da organize olarak çok fahiş ekspertiz harçları uygulamaya başladılar. Özellikle büyük şehirlerde bu durum bildiğim kadarıyla uzun süredir var zaten. şu anda 35 TL'den tutun 150 TL ye kadar varan harçlar ödemek durumunda bırakılıyoruz ne yazıkki. Belediyeler bu durumu tamamen büyük bir gelir kapısı olarak görmeye başladılar. Öyleki 150 TL alan bir belediye ile yaşadığım ufak bir tartışmada çok yüksek harç alıyorsunuz bunu makul bir seviyeye çekseniz daha iyi olmazmı dediğimde (tanıdığım bir personeldi) ya senin cebindenmi çıkıyor öde işte ayda 10 tane gelse benim bir personelimin maaşı çıkar tabiki alacam tarzında bir cümle ile karşı karşıya kaldım. Evet belki düz mantık olarak baktığımızda bankalar bu harçları tarafımıza ödüyor olabilir ama şöle düşünürsek ayda 20 tane iş yapsanız ortalama 100 TL harç ödeseniz 2000 TL para yapar. Sizin bu 20 işten alacağınız para ise 2000-2500 TL arası yani kazanacağınız para kadar sadece belediyeye harç ödemiş oluyorsunuz. Bunun birde benim çalıştığım bölge için sölüyorum Tapu harcı var 400-500 TL de bunu sayarsanız üstüne birde diğer yakıt vs gibi harcamalarınız sayarsanız bu maliyetin altından kalkmak pekte mümkün gözükmüyor die düşünüyorum. Çünkü her ne kadar bankalar harçları tarafımıza ödesede bu paranın geriye dönüşü en iyi ihtimalle (bu durum her şirket için geçerli değil) 1-1,5 aydan önce olmuyor. Yani bu kadar süre sonunda kazanacağınız paradan daha çok miktarda bir parayı her ay bir kenara ayırıp finanse etmeniz gerekiyor. Hal böle olunca böle bir durumda bunu değil çözüm ortağı olarak çalışanlar normal A.ş. olan lisanslı şirketlerin bile çalışan olsanız dahi karşılaması çokta mümkün olmayacak bir seviyeye gelecek sanırım. Heralde bizlerde eninde sonunda lisans alsakta almasakta (ben lisans almaya hak kazanmış biriyim) bu işi layıkıyla yapsakta yapmasakta bu finans sorunu nedeniyle başımızın çaresine bakmak durumunda kalacaz heralde. Benim anlamadığım özellikle bu belediyelerin harçları belirlerken bir kriteri olması lasım gerekir die düşünüyorum. Yani belediyeler kafalarına göre arkadaş ben ekspertiz ücreti olarak 100 TL, 200 TL, vs diyememesi lasım. Yani zaten bankanın bu iş için şirketlere ödedikleri paralar ortadayken gidipte alacağınız para kadar bir ücreti harç olarak ödemek pekte adil, mantıklı değil diye düşünüyorum. Birde düşünürseniz bu işin belediyeye herhangi bir zararıda yok. Çoğu zaman dosyayı kendimiz çıkarıyoruz (küçük belediyelerde) fotoğraf çekiyoruz o kadar. Belediyenin herhengi bir harcamasıda olmuyor. 3-5 tane fotoğrafa 100-200 TL harç ilginç gerçekten. Bu durumun daha da yüksek harç miktarlarına varmadan birşekilde makul seviyede olacak şekilde bence çözümlenmesi gerekir diye düşünüyorum. Çünkü yakında böle giderse kalkacak belediyeler nasıl olsa bunlar bu dosyaları incelemek durumunda kalıyorlar en iyisi biz 500 TL diyelim bu harçlara hemde iyi kazanırıs diyecekler sanırım. Bu durum nasıl çözülür bilmiyorum ama TDUB vs gibi kuruluşlar bu durumlarada el atmaları ve gerekirse Türkiye Belediyeler Birliği ile vs görüşüp bu harçların makul seviyelerde olması gerektiği anlatılmalıdır die düşünüyorum Yoksa bu gidişle batacaz yoksa.
Saygılar.

Exper

  • GOLD ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • ***
  • İleti: 277
Ynt: Yüksek Belediye Harçları
« Yanıtla #1 : Ocak 29, 2012, 12:17:54 ÖÖ »
Buna ilave olarak bende yaşadığım bir olayı paylaşmak istiyorum belediye ismi vermiyeceğim, belediye görevlisi bir çalışma sırasında mesai saatlerimizi sordu bende 09:00-18:00 arası diye cevap verdim, aynı belediyeye bir dahaki gidişimde şaaaak panoda yazı ekspertiz proje bakma saatleri 08:00-09:00 arasıdır diye, burası Türkiye burada her türlü kamu kuruluşu at çiftliğine dönmüş durumda herkez kendi atını koşturuyor. Belediye başkanına kadar şikayet dilekçesi yazdım netice tabiki koca bir "0"

abdullah3012

  • YENİ ÜYE
  • STANDART
  • *
  • İleti: 42
Ynt: Yüksek Belediye Harçları
« Yanıtla #2 : Ocak 29, 2012, 12:29:38 ÖÖ »
Yaparlar yaparlar. Bende belediyede fen işleri müdürlüğü yaptım ve çalıştığım bölgedeki neredeyse tüm belediye personellerini tanıyorum ama masanın karşı tarafına geçen herkes o koltuğa oturunca orayı süper bir yer falan zannediyorlar. Bunları hergün Kaymakamlığa, Valiliğe, Bimer şikayet edeceksin. Belki bir sonuç çıkar. Hayır birde harç yatırıyorsun ona rağmen fotoğraf çekmek yasak dedilermi ben çıldırıyorum bide o var yani.

Tunç Demirtaş

  • YENİ ÜYE
  • GOLD ÜYE
  • *
  • İleti: 128
Ynt: Yüksek Belediye Harçları
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2012, 12:55:57 ÖS »
Onları görevlerinin başında at koşturmasına izin veren sistemi çökertmek lazım. Çoğu arkadaşım kamu kurumlarında çalışıyor hepsi de aynı tavrı takınıyorlar. Onlara gelip ıvır zıvır meşgul edip soru sorup boşuna oyalayan cahil cühela insanlar ile işini yapmaya çalışan bizleri karıştırmamaları lazım.

ışleri düştü mü hepsi arıyor ama bilmemne banktan eksper gelecek tanıyor musun diye?

Belediye harçları aldı başını gidiyor. Bu konuda bir kaç tartışma da ben yaşadım. Tekirova 100 TL harç alıyor. Kadriye belediyesi otel ekspertizi için 1000TL istiyor. Tabi 5 dakika sonra otel sahibi telefonla arayınca süt dökmüş kediye dönüyorlar. Belediyelerin bu uygulamalarını tapu sicil müdürlüğü gibi standart hale getirmesi lazım. Bunu da birlik, dernek vb'nin gerekli kurumlara baskı yapması ile sağlanacaktır.

Bu parayı bankalardan biz alıyoruz belki ama bazen 2 ay sonra alınıyor bu paralar. Hergün 100 TL proje inceleme 10 TL de tapu harcı ödeyip ayda 40 tane iş yapsanız 5.000 TL'ye yakın masraf çıkıyor. Bunları bankadan geri alacak olsanız bile kurumlara peşin ödemeniz gerekiyor. Yani eğer çözüm ortaklığı yapıyorsanız benzin vs ile birlikte cebinizde 7000 TL gibi bir parayla gezmeniz lazım.